شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

وبلاگی مفید برای سلامت و نشاط پایدار خانواده ها...

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

تکنیک کاهش وزن به سرعت برق و باد!

امروزه اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات افراد جامعه است که به دلیل سبک زندگی نادرست ،فست فودها ، بی تحرکی ایجاد می شود همان طور که می دانید بسیاری از غذاها ، ادویه ، سبزیجات وجود دارند که به کاهش وزن کمک می کنند ؛کاهش وزن به سرعت یا همان لاغری سریع را با اصول تغذیه ای مناسب می توانید به دست آورید.

این بخش از تناسب اندام شامل همه چیز برای لاغری سریع شکم و پهلو است و در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک لیستی از خوراکی هایی که موجب لاغری می شوند را ارائه می دهیم.

میوه ها برای کاهش وزن به سرعت برق و باد

سیب

سیب غنی از آنتی اکسیدان ها و ماده مغذی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. آن ها همچنین حاوی ویتامین و فیبر رژیمی هستند تا شما را سیر نگه دارند.

موز

زمانی که صحبت از کاهش وزن می شود موز را بین غذا مانند صبحانه یا نهار بخورید این به ما انرژی می دهد.

زغال اخته

رنگ آبی عمیق که از زغال اخته می اید به شما می فهماند که غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و رادیکال های آزاد را دفع می کنند. و همچنین برای کاهش وزن عالی هستند از ترکیب فیبر و آب یافت شده در زغال اخته آن ها انتخاب عالی برای کمک به کاهش اشتها هستند.

گریپ فروت

گریپ فروت هم به دلیل ترکیباتی که دارد به لاغری کمک می کند.

گلابی

گلابی در کنترل اشتها باور نکردنی است از آنجا که گلابی متوسط 5.5 گرم فیبر دارد، سیستم گوارشی را حرکت می دهند. فیبر به بدن کمک می کند تا مواد غذایی و ویتامین های دیگر را جذب کنند اگر کمی احساس یبوست می کنید، یک گلابیآبدار بخورید و از آن لذت ببرید.

دانه های انار

این میوه با مقدار فیبری که دارد به میوه ایی ایده آل تبدیل شده است.

پرتقال

پرتقال علاوه بر طعم خوبی که دارد برای لاغری توصیه می شود.

هندوانه

فلاونوئید که در غلظت های بالاتر در میوه های قرمز مانند هندوانه، سیب ، و آلو وجود دارد به این معنی است که آن ها قدرت ایجاد کاهش وزن را دارند.

مصرف عصاره گوجه فرنگی می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا انرژی را افزایش می دهد پس از هشت هفته نوشیدن عصاره گوجه فرنگی بدون نمک دو بار در روز بین 95 زن در این مطالعه (که هر کدام برخی علائم یائسگی را نشان می دادند) خود را با متوسط بیش از 100 کالری در روز افزایش دادن

سبزیجات مناسب کاهش وزن به سرعت برق و باد

"سبزیجاتی که فیبر بالایی دارند"


آوکادو


آیا تا به حال این احساس را بعد از خوردن غذا داشتید که با وجود خوردن غذای کامل، می توانید چیزهای دیگری بخورید؟ با اضافه کردن نیمی از آووکادو به غذا می توانید به جلوگیری از وقوع این مساله کمک کنید. طی مطالعه ای نشان داد آن هایی که اوکادو تازه را به غذا اضافه کرده اند، میل به خوردن بین وعده های غذایی را در طی سه ساعت به میزان 40 درصد کاهش داده اند.


بروکلی


به جای این که مصرف مواد غذایی را به شدت محدود کنید، می توانید مواد مغذی بیشتری به آن اضافه کرده و به طور هم زمان با خوردن بروکلی، کالری بیشتری را کاهش دهید.


کاهو


کاهو به فردی که می خواهد وزن کم کند توصیه می شود اساسا کاهو غذایی کامل برای برخی از افراد هستند اما مانند بیشتر افرادی که رژیم دارند، این یک جز اصلی برای یک سالاد سالم است.


کدو سبز


سبزی دیگر در گروه سبزیجات و حاوی 36 کالری در یک فنجان است به فرد کمک می کند که دچار مشکل هاضمه و یبوستنشود و سطح قند خون را پایین می آورد. کدو سبز به کاهش مشکلات پروستات کمک می کند. همچنین می تواند به عنوان یک ضد التهاب عمل کند و خطر حمله قلبی را کاهش دهد چون آمینو اسیدها را مثل هموسیستئین تجزیه می کند.


تره فرنگی


علاوه بر آنتی اکسیدان تره فرنگی دارای سطح بالایی از اسید فولیک است که سطح هموسیستئین را در خون کاهش می دهد. منبع خوبی از ویتامین ث، ک و ب6 می شود و همچنین آهن و منگنز دارد.


کلم

یک فنجان کلم تنها حدود 33 کالری دارد، اما پر از مواد مغذی است که افراد را سیر نگه می دارد این کار کمک می کند تا میزان کالری که هر روز مصرف می کنید را بدون از دست دادن ویتامین و مواد معدنی ضروری کاهش دهید.


اسفناج


اسفناج نباید در رژیم غذایی نادیده گرفته شود، به خصوص اگر از کاهش وزن هدف شماست. سه فنجان اسفناج خام، 2.9 گرم پروتئین و 23 کالری دارد.


سیر


مطالعه 2016 نشان داد که پودر سیر باعث کاهش وزن بدن و چربی در میان افرادی می شود که مبتلا به بیماری کبد هستند مطالعات اخیر نشان داده است که سیر از متابولیسم خون ،لیپد در خون حمایت می کند خوردن سیر می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و به دفع بیماری قلبی، مبارزه با التهاب، افزایش نگهداری حافظه، و فشار خون پایین تر کمک کند، پس کمی به غذا اضافه کنید.


ادویه های کاهش وزن و لاغر کننده

فلفل


فلفل نیز فیبر بالا ، مواد مغذی و طعم خوبی دارد و یک انتخاب ایده آل برای غذاهاست .


فلفل سیاه


فلفل سیاه ادویه خانگی معمولی است که از میوه خشک تاک گلدار که بومی هند است، گرفته شده است حاوی ترکیب قدرتمند به نام پپرین است که هر دو طعم زننده و اثرات کاهش وزن را تامین می کند.


مطالعه ای نشان داد پپرین به کاهش وزن بدن در رژیم غذایی با چربی بالا کمک کرده است، حتی با وجود هیچ تغییری در جذب مواد غذایی مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که پپرین به طور موثر تشکیل سلول چربی را مهار می کند


متاسفانه، تحقیقات حاضر هنوز محدود به مطالعات آزمایشگاهی است مطالعات بیشتر برای تعیین اینکه چگونه فلفل سیاه ممکن است بر کاهش وزن انسان ها تاثیر بگذارد، مورد نیاز است.


دارچین


دارچین ادویه ای معطر و غنی در آنتی اکسیدان ها است و مزایای زیادی دارد در برخی از مطالعات متوجه شدند که دارچینمی تواند کاهش وزن را افزایش دهد این به خصوص در تثبیت قند خون موثر است، که ممکن است به کاهش اشتها و گرسنگی کمک کند


مطالعات نشان می دهد که ترکیب خاصی که در دارچین یافت می شود، می تواند اثرات انسولین را تقلید کند و به انتقال شکر از جریان خون به سلول ها برای استفاده به عنوان سوخت . دارچین همچنین ممکن است سطوح آنزیم های گوارشی خاصی را برای کاهش سرعت کربوهیدرات کاهش دهد.


در حالی که این اثرات می تواند به طور بالقوه باعث کاهش اشتها و کاهش وزن شود، تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات دارچین به طور مستقیم بر روی وزن لازم است


زنجبیل


زنجبیل نوعی ادویه است که می تواند به کاهش وزن کمک کند بررسی 14 مطالعه انسانی نشان داد که زنجبیل موجب کاهش وزن و چربی شکمی می شود بررسی دیگر به این نتیجه رسید که زنجبیل ممکن است به کاهش متابولیسم و سوزاندن چربی کمک کند در حالیکه به طور همزمان میزان جذب چربی و اشتها را کاهش می دهد.


پونه کوهی


گیاهی جاودانه است که به خانواده گیاهی نعناع، ریحان، آویشن، رزماری تعلق دارد حاوی کارواکرل یک ترکیب قدرتمند است که ممکن است به افزایش کاهش وزن کمک کند.کارواکرل نیز تاثیر مستقیم روی ژن ها و پروتئین های ویژه ای که سنتز چربی را در بدن کنترل می کنند یافت شدند.


جینسینگ


جینسینگ گیاهی است که ویژگی های سلامتی دارد و اغلب در طب سنتی چینی به کار می رود مطالعات زیادی نشان داده اند که این گیاه قدرتمند می تواند به کاهش وزن کمک کند.


زردچوبه


همان طور که می دانید زردچوبه طعم و رنگ خوبی دارد و به دلیل خواص دارویی اش در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد از خواص آن می توان به لاغری اشاره کرد.


ادویه لاغر کننده


کاهش وزن به سرعت برق و باد با مصرف ادویه

حبوبات لاغر کننده برای کاهش وزن به سرعت برق و باد

نخود


این نخود قهوه ای با فیبر محلول آب را جذب می کند و به شما کمک می کند احساس سیری داشته باشید. نخود بسیار استفاده می شود و 7 گرم پروتئین و 22 گرم کربوهیدرات پیچیده بدن را تامین می کند.


عدس


مانند لوبیا، عدس پر از پروتئین است. در حقیقت یک فنجان می تواند به اندازه 18 گرم پروتئین شامل بیش از 200 کالری باشد. نه تنها مقدار قابل توجه پروتئین کمک می کند که ماهیچه ها را بسازید و گرسنگی را کنترل کنید، اما کمک می کند کالری کم کنید.


لوبیا قرمز


می توانید استدلال کنید که همه لوبیاها غنی هستند، اما متوجه شده ام که لوبیاقرمز و لوبیای سفید به طور خاص خوش مزه هستند.لوبیای قرمز به ویژه در میان گیاه خواران، به عنوان جایگزین گوشت محسوب می شود و سرشار از آهن، پروتئین، پتاسیم و منیزیم خیلی مغذی هستند.


لوبیا سفید


لوبیا سفید همه فواید لوبیا های دیگر را دارد اما طعم منحصر به فردی دارد که بسیاری از آن ها لذت می برند. اگر در مورد نحوه استفاده از لوبیا سفید مطمئن نیستید، توصیه می کنم آن ها را به یک سوپ مرغ ساده که کمی هویج و پیاز در آن دارد اضافه کنید.


دانه ها و آجیل برای کاهش وزن به سرعت برق و باد:

این آجیل قدرتمند را بین وعده های غذایی قرار دهید می تواند به سالاد و بلغور جو برای افزایش امگا 3، فیبر و پروتیین اضافه شود. بادام نیز به جلوگیری از پرخوری کمک می کنند.


کره بادام


اگر بادام را دوست دارید، نمی توانید در مورد کره بادام اشتباه کنید. همان طور که قبلا هم گفتم، روی موز و سیب یا حتی یک تکه نان تست گندم خوب است.


دانه چیا


وقتی که مصرف شود، دانه های چیامنبسط می شوند و ماده ای شبیه ژله را در معده ایجاد می کنند که احساس سیری را ایجاد می کند. آن ها همچنین به آرامی هضم می شوند .


بذرکتان


بذر کتان نیز فیبر بالایی دارد و برای سیری عالی است. برای اینکه بتوانید بیش ترین فایده را از دانه کتان ببرید آن ها را آسیاب کنید ساده ترین راه برای خوردن دانه های کتان، مخلوط کردن آن ها به اسموتی ها است.


کنجد


به احتمال زیاد به دانه های کنجد اهمیت چندانی نمی دهید، اما تحقیقات نشان می دهند که چیزهای کوچک ترد ممکن است نقش حیاتی در حفظ وزن داشته باشند. بنابراین باید به طور جدی آن ها را به سالاد یا غذای پخته اضافه کنید.


ترکیبات گیاهی و لیگنان در دانه ها آن ها را بسیار خاص می کند. در مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد، زنانی که سطح بالایی از آن را مصرف می کردند در مقایسه با زنانی که این ترکیبات را با مقادیر زیاد مصرف نمی کردند وزن کمتری داشتند.


بهترین خوراکی ها برای کاهش وزن به سرعت برق و باد

پسته


پسته به دو روش معجزه آسایی در کاهش وزن عمل می کند و آنطور که در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک اشاره شده است اول اینکه داشتن پوسته پسته به کاهش سرعت مصرف کمک می کند. همچنین باعث می شود که به احتمال زیاد پرخوری نکنید برای اجتناب از خوردن بیش از حد، باید به جای مصرف مستقیم آن ها، بخشی را کنار بگذارید.


نشاسته ها


این دسته به چند دلیل شما را به سرعت لاغر می کنند :


آن ها به آرامی هضم می کنند

کمک می کنند تا سیر بمانید

آن ها انرژی را تامین می کنند

جو دوسر


اگر تا حالا متقاعد نشده بودی که آن را بخورید به جو دو سر فرصت بدهید. جو دو سر فقط برای صبحانه نیست بلکه یک میان وعده بسیار بزرگ بین غذاها است.


کینوا


همانند برنج قهوه ای یک انتخاب کم کالری برای پروتیین و فیبر است، بنابراین احساس سیری در کالری کمتری خواهید داشت.


سیب زمینی شیرین

با این که سیب زمینی مقداری پتاسیم و فیبر دارد، به این معنی که باید افزودن سیب زمینی شیرین را به رژیم غذایی خود در نظر بگیرید. یک سیب زمینی شیرین بزرگ حاوی 4 گرم پروتئین ، 25 درصد از فیبر ، و 11 برابر مصرف روزانه ویتامین آ است.


سبزیجات برای لاغری


کاهش وزن به سرعت برق و باد با تغذیه سالم

پروتئین های ضروری و ترکیبات موثر برای کاهش وزن و لاغری سریع :

سالمون


بیش از 20 گرم ماهی قزل آلا به همراه مقدار زیادی از چربی های امگا 3، بیش از 20 گرم پروتئین دارد. با آن مقدار پروتئین بالا، شما بعد از شام میل به میان وعده نخواهید داشت.


ساردین


برای چنین ماهی کوچک، ساردین حاوی تمام فواید غذایی است. ساردین 7 گرم پروتئین و 59 کالری دارد به علاوه شما از اسیدهای چرب امگا 3 لذت خواهید برد.


روغن آوکادو


از آنجا که پر از مواد غذایی و چربی های سالم هستند می توانند کاهش وزن را تحریک کنند، جای تعجب نیست که روغن آووکادو به روشی مشابه عمل کند مصرف سه قاشق سوپ خوری روغن غنی تک چربی در عرض یک ماه حدود دو درصد چربی شکم خود را کاهش می دهد.


روغن نارگیل


روغن نارگیل ممکن است حاوی چربی های اشباع شده زیادی باشد، اما این به این معنی نیست که باید آن را به طور کامل کنار بگذارید به خصوص زمانی که صحبت از کاهش وزن باشد. در حقیقت مطالعه 30 مرد منتشر شده در نشان داد که تنها 2 قاشق سوپ خوری روزانه اندازه کمر را با میانگین 1.1 اینچ در طول ماه کاهش می دهد.


کاهش وزن به سرعت برق و باد با خوراکی های مفید و مغذی

شکلات تلخ


می توانید شکلات تیره بخورید تا وزن کم کنید. محققان بر این باورند که ترکیبات شکلات برای قلب سالم ، کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش بیماری های قلبی و مرگ و میر مناسب است.


ماست یونانی


ماست یونانی غنی در پروتئین است. پروبیوتیک موجود در ماست و غذاهای تخمیری به باکتری های خوب در فرآیند تولید غذای خوب کمک می کنند.


تخم مرغ

همانند ماست یونانی، مطالعات نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه می تواند باعث شود که احساس کامل تری داشته باشید و کمک کند کالری کمتری در طول روز بخورید به این معنی که آن ها برای کاهش وزن مناسب هستند.


تخم مرغ آب پز بزرگ (حدود 50 گرم)حاوی کم تر از یک گرم کربوهیدرات و منبع عالی پروتیین است تخم مرغ هم چنین حاوی آمینو اسیدها، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است.


مایعات و نوشیدنی ها


آب

نیازی نیست برای لاغری دنبال چیزهای عجیب و غریب باشید آب هم به لاغری کمک می کند


قطرات لیمو


افزودن قطرات لیمو به یک لیوان آب می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند لیمو حاوی ویتامین ث است یک ماده مغذی که قدرت کاهش سطح هورمون استرس به نام کورتیزول را دارد که باعث گرسنگی و ذخیره سازی چربی می شود. علاوه بر این، لیمو نیز حاوی پلی فنول ها می باشد که محققان می گویند ممکن است تجمع چربی و افزایش وزن را کم کنند.


پروتئین لاغری


کاهش وزن به سرعت برق و باد با نوشیدنی

بهترین چای های گیاهی برای لاغری خیلی سریع:

چای سبز :


مطالعات مختلف توسط محققان ثابت کرد که مصرف چای سبز می تواند به بیماران چاق و دیابتی کمک کند که وزن را با افزایش متابولیسم چربی و سیری و سرکوب ژن های چاقی کاهش دهند.


چگونه چای سبز را آماده کنیم:یک فنجان (یا دو)آب را حرارت دهید اجازه ندهید که جوش بیاید درجه حرارت باید حدود 85 درجه باشد.آب را در یک قوری بریزید و یک قاشق چای خوری (یا دو)برگ چای سبز بریزیدآن را به مدت 3 تا 4 دقیقه بپوشانید.


زمان مصرف :می توانید چای سبز را با صبحانه خود و بین وعده های غذایی مصرف کنید. سعی کنید قبل از رفتن به خواب آن را مصرف نکنید و بیش از 5 فنجان چای سبز در روز نداشته باشید. اگر اضطراب دارید و یا بیش از حد هایپر اکتیو هستید از مصرف کافئین اجتناب کنید.


چای ترش:


چای ترش حاوی آنتی اکسیدان قوی است و هیچ کافئینی ندارد دانشمندان دریافته اند که نوشیدن این چای می تواند به کاهش فشار خون کمک کند در نتیجه برای کسانی که مبتلا به فشار خون هستند خوب است فشارخون باعث استرس می شود که به نوبه خود سموم را در بدن افزایش می دهد و منجر به التهاب می شود وقتی بدن در یک حالت التهاب ثابت است از متابولیسم چربی جلوگیری می کند و این منجر به افزایش وزن می شود دانشمندان آمریکایی همچنین دریافتند که سطح کلسترول بد را کاهش داده و چربی خون را بهبود می بخشد


چگونه چای ترش را آماده کنیم: یک فنجان آب به جوش بیاورید یک قاشق چای خوری را به یک قوری اضافه کنید وقتی آب شروع به جوش آمدن می کند، شعله را خاموش و آن را داخل قوری بریزید بعد از5 دقیقه که خیس خورد داخل فنجان ریخته و میل کنید


زمان مصرف :آن را با صبحانه و یا بین وعده های غذایی خود میل کنید می توانید قبل از خوابیدن هر نوع چای رقیق را بخورید مطمئن شوید که بیش از سه فنجان چای در روز نخورید.


چای بابونه


چای بابونه خاصیت ضد التهابی، ضد افسردگی، ضد اضطرابی دارد افسردگی، اضطراب، تورم و محرومیت از خواب رابطه مستقیمی با افزایش وزن دارند. دانشمندان دریافته اند که وجود ترکیبات فنولی، مانند کورستین ، لوتئولین ، اپیژنین، گلیکوزید در چای بابونه، مسئول لاغری است یک مطالعه همچنین نشان داد که چای بابونه می تواند سطح قند خون را کاهش دهد


طرز تهیه:یک فنجان آب به جوش بیاورید آن را از روی حرارت بردارید و به یک قوری دو قاشق چای بابونه و یا یک کیسه چای بابونه بریزید بعد از 5 دقیقه خیس خوردن آن را صاف کنید.


زمان مصرف: قبل از این که به رختخواب بروید تا بهتر بخوابید، این کار را بکنید. اگر احساس افسردگی و یا اضطراب می کنید چای بابونه را در طول روز در روزهای هفته بخورید بیش از دو فنجان چای بابونه در روز نخورید.


کاهش وزن به سرعت برق و باد با چای طبیعی

چای زنجبیل


زنجبیل ریشه گیاه گلدار است و عموما به عنوان عامل طعم دهنده و ادویه به کار می رود. دانشمندان دریافته اند زنجبیل حاوی یک ترکیب زیست فعال، است که بوی تند و ویژه ای دارد و نیز خاصیت ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد تهوع، حساسیت گلوکز و کاهش فشار خون دارد محققان دانشگاه کلمبیا دریافته اند که زنجبیل به افزایش سیری و گرمازایی کمک کرده است


طرز تهیه :یک فنجان آب را حرارت دهید یک قاشق چای خوری از زنجبیل خرد شده را به آب اضافه کنید بگذارید 5 دقیقه بجوشد. اگه بخواهید می توانید عسل و لیمو رو هم اضافه کنید.


زمان مصرف: می توانید چای زنجبیل را با صبحانه و یا بین وعده های غذایی مصرف کنید. بیش از سه فنجان چای زنجبیلی در روز نداشته باشید.


چای نعناع


چای نعناع از برگهای نعناع به دست می آید این اثر آرامش بخشی فوری دارد. دانشمندان دریافته اند که نعناع شامل ترکیبات فرار مانند منتول ، هسپریدین ،لوتئولین و اریوکیترین است. اینها خلق و خو را بهبود می دهند و اثر ضد التهاب، ضد میکروبی، بهبود هضم و آنتی اکسیدانی دارد


طرز تهیه :یک فنجان آب را به جوش بیاورید 5 - 10 عدد برگهای نعناع را به آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید برای 5 تا 7 دقیقه بجوشد. همچنین می توانید از یک کیسه چای استفاده کنید و برای حدود 3 دقیقه آن را در آب گرم قرار دهید.


زمان مصرف: بین وعده های غذایی، دو ساعت قبل از خوابیدن، یا با صبحانه میل شود بیش از دو یا سه فنجان چای نعناع در روز ننوشید.


کاهش وزن به سرعت برق و باد با بهترین نوشیدنی های گرم

گل همیشه بهار


محققان دریافته اند که دارای خواص ضد التهابی قوی است آن مزه گل و تازه دارد که می تواند به آرام کردن شما کمک کند و استرس را کاهش دهد. بنابراین، این چای می تواند به افزایش وزن ناشی از استرس و التهاب کمک کند.


طرز تهیه : یک فنجان آب به جوش بیاورید.یک تا دو قاشق چای خوری گل های خشک شده را هم اضافه کنید و 10 دقیقه خیس کنید قبل از نوشیدن آن را صاف کنید.


زمان مصرف:آن را با صبحانه یا بین وعده های غذایی تان تقسیم کنید بیش از سه تا چهار فنجان چای در روز ننوشید.


چای رزماری


رز ماری یک گیاه آروماتیک محبوب است که در آشپزی به کار می رود. این گیاه برگ های سوزنی شکل دارد تحقیقات انجام شده روی برگ رزماری و عصاره های گیاهی نشان می دهد ویژگی های آنتی اکسیدان قوی دارند محققان همچنین دریافتند که چای رزماری دارای خاصیت ضد افسردگی است هر دوی این ویژگی ها برای ترویج کاهش وزن مناسب هستند.


طرز تهیه :آب را بجوشانید و رزماری را به قوری اضافه کنید. بعد از 5 دقیقه خیس کردن آن را صاف کنید و بنوشید اگر بیشتر خیس بخورد ممکن است تلخ شود


زمان مصرف: آن را با صبحانه و بین وعده ناهار و شام همراه داشته باشید. بیش از سه فنجان چای رزماری را روزانه ننوشید.


چای انار


چای انار یک چایی مخصوص است که در آن آب انار غلیظ، دانه های انار و یا گل های خشکیده انار سرو می شود. انار پر از آنتی اکسیدان ها هستند و خواص ضد میکروبی دارند مزه شیرین این چای، به کاهش وزن کمک خواهد کرد.


طرز تهیه:یک فنجان آب به جوش بیاورید و بلافاصله از روی شعله بردارید.یک قاشق چای خوری بابونه یا چای سبز اضافه کنید و دانه انار را خرد کنید یا گل انار خشک را به قوری اضافه کنید.4 تا 5 دقیقه آن را خیس کنید سپس صاف کرده و بنوشید .


زمان مصرف: می توانید در طول صبحانه یا بین وعده های غذایی آن را میل کنید بیش از سه فنجان از این چای را روز ننوشید.


چند چای گیاهی دیگر با اثر و خاصیت کاهش وزن

چای ماته:


این چای حاوی ماده شیمیایی است که به روند چربی سوزی کمک می کند.


چای قره قاط:


میزان قند خون را متعادل می کند و اشتهای فرد را کاهش می دهد.


چای اولنگ (چای چینی):


ثابت شده است که کلسترول را کاهش می دهد و به روند چربی سوزی کمک می کند.


چای گل بامیه:


حاوی فلاونوئید و ماده معدنی است که در کاهش جذب چربی به بدن کمک می کند.


چای انیس:


دارای خاصیت ضدمیکروبی است، در حفظ سلامت دستگاه گوارش موثر است و آب بدن را کاهش می دهد.


بیماری برونشکتازی چیست؟

برونشکتازی یک بیماری است که در آن قسمت‌های مختلف راه‌های هوایی ریه به صورت دائمی بزرگ می‌شوند علائم بیماری معمولاً شامل سرفهٔ مزمن به همراه خلط سینه می‌باشد. علائم دیگر شامل این موارد هستند: تنگی نفس، سرفهٔ خونی و درد قفسهٔ سینه. خس خس و چماقی شدن ناخن نیز ممکن است رخ بدهد. کسانی که از این بیماری رنج می‌برند، مرتباً دچار عفونت ریه می‌شوند.

برونشکتازی می‌تواند در پی شماری از بیماری‌های عفونی و عوامل اکتسابی ناشی شود، مانند: سینه‌پهلو، سل، مشکلات دستگاه ایمنی، و فیبروز سیستیک. تقریباً در همهٔ موارد، فیبروز کیستی سرانجام منجر به برونشکتازی می‌شود. عامل بیماری در ۱۰ تا۵۰ درصد مواردی که فیبروز کیستی نداشته‌اند، نامعلوم است. سازوکار بیماری بدین شکل است که به واسطهٔ پاسخ التهابی بیش از حد، راه‌های هوایی را از کار می‌اندازد. نایژه‌ای که درگیر شده‌است بزرگ می‌شود و به این دلیل توانایی پاک کردن ترشحات را از دست می‌دهد.

این ترشحات میزان باکتری‌‌های درون ریه را افزایش می‌دهند. این کار باعث بسته شدن راه هوایی و از کارافتادگی بیشتر راه‌های هوایی می‌شود. این بیماری به عنوان یک بیماری بیماری انسدادی ریه طبقه‌بندی شده‌است که به همراه بیماری انسداد مزمن ریوی و آسم در این دسته طبقه‌بندی می‌شود. تشخیص این بیماری بدین گونه است که نخست بر اساس علائم فرد گمانه‌هایی زده می‌شود و این گمانه‌ها به کمک سی‌تی اسکن مورد بررسی قرار می‌گیرند. کشت خلط سینهمی‌تواند برای تعیین درمان در کسانی که نوع حاد و رو به تشدید بیماری را دارند و دست کم یک بار در سال به آن دچار می‌شوند نیز مفید باشد.

بدتر شدن بیماری می‌تواند در پی عفونت در این موارد رخ دهد.

در چنین شرایطی آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌شوند. آنتی‌بیوتیک‌های رایجی که استفاده می‌شوند شامل این موارد هستند: آموکسی‌سیلین و در کسانی که به این دارو حساسیت دارند اریترومایسین یا داکسی‌سایکلینتجویز می‌شود. برای جلوگیری از بدتر شدن بیماری نیز می‌توان از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد روش‌های پاک کردن راه هوایی نیز که نوعی فیزیوتراپی هستند پیشنهاد می‌شوند. گشادکننده‌های نایژه نیز در برخی افراد می‌توانند مفید باشند، اما شواهد خوبی برای تأیید این داروها وجود ندارد. ثابت نشده‌است که استفاده از استروئید استنشاقی مفید باشد. در حالی که استفاده از جراحی خیلی رایج است، تأثیرات آن به خوبی بررسی نشده‌است. پیوند ریه نیز یکی از گزینه‌های درمانی است که می‌تواند برای کسانی که به نوع شدید بیماری مبتلا هستند استفاده شود. با این که این بیماری می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود، بسیاری از دیگر افراد ممکن است بدون مشکل با آن زندگی کنند.

این بیماری در انگلستان یک هزارم بزرگسالان را مبتلا می‌کند. برونشکتازی در زنان رایج تر است و هر چه افراد سنشان بالاتر می‌رود شیوع آن افزایش می‌یابد. این بیماری را نخستین بار رنه لنکدر سال ۱۸۱۹ کشف کرد. هزینه‌های اقتصادی بیماری در ایالات متحده حدود ۶۳۰ میلیون دلار در سال تخمین زده شده‌است.

سبب‌شناسی

عفونت‌های پی‌درپی ریوی، سیگار، برونشیت مزمن، آلرژی، بیماری سل، سرطان، آبسه ریه، عفونت قارچی، علل مادرزادی مانند سندرم کارتاژنر و فیبروز سیستیک از علت‌های اصلی ابتلا شمرده می‌شوند.

علائم و نشانگان

علائم برونشکتازی شامل سرفه اغلب خلط دار، خلط خونی، عفونت مکرر ریوی، تنگی نفس و درد سینه است. در برخی موارد انگشتان چماغی نیز دیده شده‌است.

درمان

درمان طبی عبارت است از کنترل عفونت، پیشگیری از انسداد و فیزیوتراپی ریه وگاه استفاده از خلط‌آور و اکسیژن. اقدام جراحی برای درمان برونشکتازی هنگامی توصیه می‌شود که بیماری کنترل نشود و مجاری تنفس فراخ شده، موضعی شده یعنی در قسمت خاصی از شش متمرکز شده‌باشند. برای نوع پیشرفته و جهت برطرف نمودن انسدادها می‌توان از جراحی استفاده نمود که امروزه با مرگ‌ومیر (مورتالیته) و میزان ناخوشی (موربیدته) کمی همراه است.

منبع:lifely100

تمام خواص تخم کدو برای سلامتی

وقتی کدو تنبل می‏ خورید، تخمه های آن را دور نریزید. این تخمه‏ ها علاوه بر مزه‏ ی خوبی که دارند، برای سلامتی نیز بسیار سودمندند.کدوتنبل به طور گسترده برای تهیه دستور العمل های زیبایی برای مدت طولانی استفاده شده اند. خوش مزه و سالم است.

حتی بذرهای این میوه شگفت انگیز سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی مانند مس, روی, پروتئین, منگنز, آهن, منیزیم و غیره هستند. بسیاری از مردم این دانه های خوش مزه را مصرف می کنند, اما از این واقعیت که آن ها فواید سلامتی و زیبایی متعددی دارند, آگاهی ندارند.

ارزش غذایی تخم کدو تنبل؛

با توجه به تحقیقات بخش کشاورزی، در ادامه ارزش غذایی تهیه شده برای یک فنجان تخم کدو تنبل تعیین شده است.

1 فنجان تخم کدو تنبل (64 G) دارای :

285 کالری

کل چربی 12.42 گرم

چربی اشباع شده 2.349 گرم

چربی 3.860 گرم

کلسترول 0 میلی گرم

سدیم 12 میلی گرم

پتاسیم 588 میلی گرم

کربوهیدرات 34.40 گرم

فیبر رژیمی 11.8 گرم

شکر 0 گرم

پروتئین 11.87 گرم

ویتامین A 40 IU،

ویتامین C 0.2،

کلسیم 35 میلی گرم،

آهن 2.12 میلی گرم

خواص تخم کدو تنبل برای بدن

تقویت کننده مثانه

محققان بر روی برخی حیوانات تحقیقاتی انجام داده اند و متوجه شدند عصاره کدو، تقویت کننده خوبی برای عملکرد مثانه است.

درمان افسردگی

برای رفع افسردگی تخم کدو میل کنید. تخم کدو دارای مقدار زیادی تریپتوفان است که طبیعتا ضد‌ افسردگی است.

پیشگیری از پوکی‌استخوان

برای پیشگیری از پوکی استخوان تخم کدو میل کنید. به خاطر وجود مقادیر فراوان روی، تخم کدو محافظ طبیعی خوبی در برابر پوکی‌استخوان است.

پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه

برای پیشگیری از سنگ کلیه تخم کدو میل کنید چون تخم کدو، طی نتایج حاصله از تحقیقات از تشکیل سنگ‌های کلیه از جنس اگزالات کلسیم پیشگیری می‌کند.

از بین برنده انگل‌ها

جالب است بدانید که در بسیاری از فرهنگ‌ها، برای درمان کرم کدو و دیگر انگل‌ها، از تخم کدو استفاده می‌کنند.

کاهش دهنده کلسترول

شاید فکر کنید تخم کدو مثل تختم افتابگردان چربی بد تولید میکند . اما باید بدانید تخم کدو به خاطر وجود فیتواسترول‌ها،‌ ترکیباتی که سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهند،باعث پایین آمدن سطح کلسترول بد خون می‌شود.

درمان اضطراب

تخم کدوم فواید زیادی برای ما دارد . یکی از خواص تخم کدو درمان اضطراب و افسردگی است . همچنین تخم کدوم از بروز سرطان پیشگیری می کند . تخم کدو تقویت کننده مثانه و محافظ پروستات است . تخمه کدو حاوی ترکیبی به نام «ال – تریپتوفان» است. این ترکیب باعث کاهش و کنترل اضطراب و خواب آرام می شود. همچنین همانطور که گفتیم تخم کدو افسردگی را هم درمان می کند .

پیشگیری از سرطان

به گزارش سایت پزشکی طب فارسی ، تخم کدوم از بروز سرطان پیشگیری می کند . به گزارش سایت طب فارسی فیتواسترول‌های موجود در این ماده غذایی،‌ محافظان خوبی در برابر ابتلا به انواع سرطان‌ها میباشند.

تقویت ماهیچه ها

هر ۱۰۰ گرم تخمه کدو، ۳۰ گرم پروتئین دارد. مصرف آن نیاز بدن به پروتئین را برطرف می کند و در نتیجه ماهیچه ها را تقویت خواهد کرد.

بهبود عملکرد سیستم عصبی

تخم کدو دارای همه انواع ویتامین های خانواده B است، به همین دلیل مصرف تخمه کدو به عملکرد بهتر سیستم عصبی کمک فراوانی خواهد کرد .

سرشار از امگا ۳

تخمه کدو خام و روغن ان دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. برای همین مصرف آن برای افراد افسرده، بیماران قلبی، دانش آموزان و دانشجویان، خانم های باردار و مادران شیرده، برای رشد بهتر سلول های مغزی جنین، پیشنهاد داده می شود .

محافظ پروستات

تخم کدو محافظ پروستات است و مصرف تخم کدو، مشکلات ناشی از بزرگ شدن پروستات را کم می کند. این تخمه، به دلیل آنتی اکسیدان و دیگر ترکیباتی که دارد، مانع از بزرگ شدن غده پروستات در مردان و سرطانی شدن آن می شود.

آرتریت

آرتریت بیماری التهاب مفاصل است که خطر ابتلا به آن با بالا رفتن سن افزایش می یابد. خواص ضدالتهابی روغن تخمه کدو باعث کاهش التهاب ناشی از آرتریت شده و اثر آن از بسیاری از داروی های شیمیایی بیشتر است.

سلامت چشم

تخم کدو حاوی مقادیر فراوان ویتامین A است و بینایی را بخصوص در نور کم بهبود می بخشد.

کاهش کلسترول خون

تخمه کدو منبع غنی فیتوسترول است و سطح کلسترول بد خون و خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

ضد انگل

تخمه کدو دارای خواص ضد انگلی قوی است و با پاتوژن ها که عامل عفونت های مختلف می باشد مبارزه کرده و انگل های روده را از بین می برد.

سلامت استخوان

تخمه کدو برای افزایش تراکم استخوانی معجزه می کند زیرا منبع غنی منیزیم، روی، ویتامین K و بسیاری از مواد مغذی مفید برای تقویت استخوان می باشد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را نیز کاهش می دهد.

کاهش فشار خون بالا

سدیم، پتاسیم و منیزیم موجود در تخمه کدو برای تنظیم و کاهش فشار خون بالا بسیار مفید است.

سلامت مغز

تخم کدو منبع نوعی اسید امگا 3 به نام اسید آلفا لینولیک است که برای حفظ سلامت مغز ضروری است.

1مفید برای لاغری

تخمه کدو سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر فراوان است و کمک می کند فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشد.

مصرف تخمه کدو متابولیسم بدن را نیز بهبود بخشیده و به درمان نفخ و یبوست کمک می کند که همه این عوامل آن را به یکی از دانه های عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

برای کاهش وزن توصیه می شود روزانه 1 تا 2 قاشق غذاخوری تخمه کدو مصرف شود.

یائسگی

گرگرفتگی، سردرد و درد مفاصل از مشکلات رایج زنان پس از شروع یائسگی است و مصرف تخمه کدو به کاهش این علائم کمک می کند. روغن تخم کدو غنی از استروژن های گیاهی است که علاوه بر تاثیر مثبت بر سلامت عمومی دوران یائسگی سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.

خواص تخمه کدو برای بارداری

تخمه کدو سرشار از پروتئین است که به رشد عضلات قلب و سایر قسمت های بدن جنین کمک کرده و به دلیل محتوای مواد معدنی همچون سدیم، پتاسیم، فسفر و کلسیم برای سلامت عضلات و هیدراتاسیون بدن زنان باردار و جنین مفید است.

منیزیم موجود در تخمه کدو توانایی بدن در مصرف کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین را افزایش داده و به تولید انرژی در بدن کمک می کند.

تخم کدو منبع گیاهی عالی آهن است و از کم خونی پیشگیری می کند.

تخمه کدو برای درمان یبوست شایع دوران بارداری نیز موثر است.

افزایش میل جنسی

مصرف کدو عملکرد هورمونی و سلامت جنسی مردان را بهبود بخشیده و میل جنسی را افزایش می دهد.

درمان آکنه

روی موجود در تخمه کدو دارای خواص ضدالتهابی بوده و قرمزی و زخم ناشی از آکنه را از بین می برد.

بهبود زخم

تخمه کدو حاوی مواد مغذی همچون ویتامین A و روی فراوان است که سرعت بهبود زخم ها را افزایش می دهد.

ضد پیری

ویتامین های A و E موجود در تخم کدو با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و با کاهش چین و چروک پوست از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند.

سلامت مو

تخمه کدو حاوی مواد مغذی همچون اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، آهن و روی است که همگی از مواد ضروری برای حفظ سلامت پوست و مو می باشند.

افزایش رشد مو

مصرف منظم تخمه کدو خام یا برشته به دلیل آهن و ال لیزین فراوان از ریزش شدید مو جلوگیری کرده و مواد مغذی موجود در آن رشد موها را افزایش می دهد.

همچنین می توانید شب ها روغن تخمه کدو به مو و پوست سر خود مالیده و صبح روز بعد بشویید.

درمان شوره

روی از مواد اصلی در بسیاری از شامپوهای ضد شوره است که به مقدار فراوان در تخمه کدو یافت می شود. روی از پوسته شدن، تحریک و خارش مرتبط با درماتیک سبوره جلوگیری می کند.

عوارض جانبی و مضرات تخمه کدو

در موارد نادر ممکن است باعث بروز آلرژی با علائمی همچون ورم، بثورات پوستی، گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی شود.

از آن جا که جویدن تخمه کدو سخت است ممکن است باعث بروز التهاب مری و سوهاضمه شود. برای جلوگیری از این مسئله حتما باید خوب جویده شده و به همراه آب فراوان میل شود.

خوردن بیش از حد تخمه کدو باعث اسهال شود.

مصرف تخمه کدو در افراد مبتلا به میگرن ممکن است موجب بدتر شدن سردردها شود.

مصرف تخمه کدو در کودکان یا حیوانات خانگی خطر بروز خفگی را به همراه دارد.

منبع : drnahid

عوارض قرص جلوگیری یاسمین

یاسمین یکی از معروف ترین قرص های ضد بارداری است که در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم. اگر شما هم به منظور پیشگیری از بارداری و یا درمان آکنه از این دارو استفاده می کنید خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

لازم به یاد آوریست که موارد بررسی شده در این مقاله صرفا جهت بالا بردن اطلاعات علمی افراد است. لذا به هیچ عنوان در صورت ابتلا به نشانه های درج شده اقدام به مصرف خودسرانه این دارو نفرمایید. شما فقط با تجویز پزشک مجاز به مصرف این دارو هستید.

فراموش نکنید هر بیماری نیاز به بررسی دقیق توسط پزشک دارد. نشانه های درج شده در این مقاله و یا هر منبع دیگری جهت تشخیص بیماری کافی نیست.

موارد مصرف قرص یاسمین
قرص یاسمین ترکیبی از 2 هورمون است: استروژن (اتینیل استرادیول) و پروژسترون (دروسپیرنون)

این محصول برای پیشگیری از بارداری استفاده می شود. این عملکرد عمدتا با جلوگیری از تخمک گذاری در سیکل قاعدگی انجام می گیرد.

همچنین یاسمین با افزایش غلظت مایع واژینال، مانع رسیدن اسپرم به تخمک (لقاح و باروری) و یا چسبیدن تخمک به بافت سطحی رحم می شود. (اگر تخمک موفق به چسبیدن به دیواره ی رحم نشود از بدن خارج می شود.)

علاوه بر پیشگیری از بارداری، اینگونه قرص ها قادر به تنظیم سیکل قاعدگی، کاهش میزان و درد خونریزی در دوران قاعدگی و کاهش ریسک ابتلا به کیست های تخمدان نیز می باشند.

استفاده از این دارو، مانع ابتلا مصرف کننده و شریک جنسی وی به بیماری های مقاربتی (مثل HIV، سوزاک و کلامدیا) نمی شود.

روش مصرف قرص یاسمین
پیش از شروع مصرف این دارو بروشور اطلاعات محصول را با دقت مطالعه کنید. بروشور، حاوی اطلاعات مهمی در خصوص طول دوره مصرف دارو است.

روزانه یک عدد از قرص را همراه با غذا (و یا با معده خالی) میل کنید. (و یا طبق دستور پزشک عمل کنید.)

بهتر است دارو را هر روز سر ساعت معینی میل کنید.

مصرف دارو بعد از شام و یا پیش از خواب احتمال معده درد و حالت تهوع را کاهش می دهد.

دارو را طبق دستورالعمل درج شده مصرف کنید، میزان مصرف دارو را کاهش ندهید و نوبت مصرف دارو را فراموش نکنید.

دیر شروع کردن بسته جدید دارو، مصرف دارو در زمان های مختلف روز، فراموش کردن یک یا چند نوبت از مصرف دارو از جمله مهمترین عواملی هستند که ریسک عدم تاثیرگذاری محصول را افزایش می دهند.

قرص ضد بارداری

هر بسته دارو، شامل 21 عدد قرص است. پس از اتمام 21 قرص، به مدت 7 روز مصرف قرص را متوقف کنید و پس از آن چه قاعدگی اتفاق افتاده باشد، چه اتفاق نیفتاده باشد، می بایست بسته جدید دارو را شروع کنید.

معمولا در طول 7 روز عدم مصرف قرص، قاعدگی آغاز می شود. اگر قاعدگی رخ نداد با پزشک مشورت کنید.

بهتر است در نخستین دوره شروع مصرف دارو، در 7 روز اول مصرف قرص، از یک روش غیر دارویی دیگر (مثلا کاندوم یا اسپرم کش) برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید. (البته اگر مصرف دارو را با شروع قاعدگی آغاز کرده اید نیاز به استفاده از روش کمکی در 7 روز اول نیست)

اگر برای کنترل بارداری داروی دیگری استفاده می کنید و تمایل دارید یاسمین را جایگزین داروی خود کنید در خصوص روش صحیح جایگزینی با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض قرص یاسمین
با مصرف یاسمین ممکن است عوارضی نظیر تهوع، استفراغ، سردرد، نفخ، حساسیت پستان ها، تورم مچ پا یا پاها (احتباس مایعات)، تغییرات وزن رخ دهد.

در برخی افراد لکه بینی بین دوره های قاعدگی و یا قاعدگی نامنظم نیز ممکن است دیده شود؛ بخصوص در طول چندین ماه نخست شروع مصرف دارو

اگر هر یک از این علائم تشدید شد و یا ادامه داشت پزشک خود را مطلع کنید.

اگر در طول یک هفته، 2 بار مصرف قرص را فراموش کردید و یا دارو را بنابر دستور ذکر شده به درستی مصرف نکردید، بهتر است برای اطمینان از عدم بارداری آزمایش دهید.

به خاطر داشته باشید پزشک فواید این دارو را برای شما بیشتر از عوارض احتمالی آن تشخیص داده است. بخصوص که برخی از مصرف کنندگان این قرص در طول مصرف دارو متوجه هیچگونه عوارضی نمی شوند.

این دارو ممکن است سبب افزایش فشار خون شود. بنابراین بهتر است در طول مصرف دارو فشار خون خود را مرتبا کنترل کنید و در صورت بالا بودن فشار خون پزشک را مطلع کنید.

نشانه های زیر از عوارض جانبی نادر اما جدی این دارو هستند. لذا در صورت مشاهده هر یک از این نشانه ها فورا پزشک را مطلع کنید:

تغییرات غیرمعمول خونریزی های واژینال (مثلا پریود پیوسته، خونریزی ناگهانی و شدید، پریود نشدن)
علائم بالا رفتن پتاسیم خون (مثلا ضعف عضلانی، آهسته شدن و یا نامنظم شدن ضربان قلب)
این دارو ممکن است به ندرت سبب مشکلات جدی لختگی خون شود که گاه مرگبار هستند؛ در صورت مشاهده علائم زیر فورا با اورژانس تماس بگیرید:

ترومبوز وریدهای عمقی
آمبولی ریه
حمله قلبی
احتمال ایجاد واکنش آلرژیک به این دارو نادر است. اما اگر متوجه نشانه های زیر که رایج ترین نشانه های واکنش های آلرژیک جدی هستند شدید با اورژانس تماس بگیرید:

خارش و تورم پوست بخصوص در نواحی صورت، زبان و گلو
سرگیجه شدید
مشکلات تنفسی
لیست بالا، شامل تمام عوارض رایج مصرف این دارو نیستند. اگر متوجه هر نشانه ی غیر عادی دیگری شدید که در این لیست عنوان نشده با پزشک تماس بگیرید. همچنین جهت اطمینان پیش از شروع مصرف دارو در خصوص ریسک ابتلا به عوارض جانبی و فواید مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

موارد احتیاط در طول مصرف قرص یاسمین
در صورت سابقه واکنش های آلرژیک و حساسیت بخصوص حساسیت به ترکیبات اتینیل استرادیول و دروسپیرون (و یا هر گونه ترکیب استروژن و پروژسترون دیگر) پزشک را مطلع کنید.

پیش از شروع مصرف دارو، پزشک را در جریان سابقه ی پرونده ی پزشکی خود قرار دهید؛ به خصوص اگر خود و یا یکی از اعضای خانواده تان سابقه ی ابتلا به یکی از بیماری های زیر را دارید:

مشکلات غده ی آدرنال
سکته مغزی
لخته شدن خون (مثلا در پاها، چشم ها، ریه ها)
فشار خون بالا
نتایج غیر طبیعی در معاینه پستان
سرطان (بویژه سرطان سینه یا سرطان رحم)
اختلالات لختگی خون (مانند کمبود پروتئین C یا پروتئین S)
دیابت که موجب ایجاد بیماری های کلیوی، چشمی، عصبی یا گرفتگی رگ های خونی شود.
سابقه ی سردردهای شدید و میگرنی
تاریخچه ی خانوادگی یا شخصی اختلالات تورم پوست مثلا ابتلا به آنژیو ادم. جهت اطلاعات بیشتر به مقاله ی مراجعه کنید. (جهت مطالعه مقاله کلیک کنید.)
مشکلات قلبی (مثلا بیماری های دریچه ی قلب، ضربان قلب نامنظم، سابقه حمله قلبی)
مشکلات کبدی (مثلا تومور کبدی، بیماری های فعال کبدی)
مشکلات کلیوی
سابقه زردی چشم ها یا پوست در طول دوران بارداری و یا زمان مصرف قرص های ضد بارداری
خونریزی بی دلیل واژینال
کلسترول یا تری گلیسیرید بالا (چربی خون)
افسردگی
تورم (ادم)
مشکلات کیسه صفرا
چاقی
اگر دیابت دارید، این دارو ممکن است روی میزان قند خون شما تاثیر بگذارد. مرتبا قند خون خود را چک کنید و نتایج را به پزشک اطلاع دهید.

اگر نشانه های قند خون بالا دارید، مثلا تشدید ادرار و تشنگی، پزشک را در جریان بگذارید تا در صورت لزوم، داروهای دیابت استفاده کنید و یا با رعایت رژیم و ورزش قند خون خود را کنترل کنید.

اگر سابقه ی جراحی دارید و یا قصد انجام جراحی خاصی دارید، و یا مجبور هستید به مدت طولانی بدون حرکت جایی بنشینید یا دراز بکشید (مثلا یک پرواز طولانی مدت پیش رو دارید.) پزشک خود را مطلع کنید. چراکه این شرایط خطر ابتلا به لختگی خون را افزایش می دهند. بخصوص اگر داروهای ضد بارداری هورمونی مصرف می کنید؛ ممکن است نیاز باشد برای مدت کوتاهی به منظور احتیاط نیاز به قطع مصرف دارو باشد.

بطور کلی توصیه می شود پیش از انجام هرگونه جراحی و اعمال دندانپزشکی، پزشک را در خصوص تمام داروهای نسخه ای، غیر نسخه ای و گیاهی که مصرف می کنید مطلع کنید.

این دارو ممکن است سطح پتاسیم خون شما را افزایش دهد. قبل از استفاده از مکمل های حاوی پتاسیم یا جایگزین های نمکی که حاوی پتاسیم هستند، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

این دارو ممکن است بخش هایی از پوست را تیره و کدر کند (ملاسما)، نور خورشید ممکن است این اثر را تشدید کند. در طول مصرف دارو، تا حد ممکن زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید و از آفتاب گرفتن و سولاریوم پرهیز کنید. همچنین هنگام خروج از منزل از لباس های پوشش دار و ضد آفتاب استفاده کنید. توصیه می شود جهت آشنایی بیشتر با ملاسما به مقاله ی مراجعه کنید. (جهت مطالعه مقاله کلیک کنید.)

اگر دید شما نزدیک بین است و یا از لنز های تماسی استفاده می کنید، ممکن است متوجه افزایش اختلالات بینایی یا مواجهه با مشکل در هنگام گذاشتن لنز شوید. اگر این مسائل اتفاق افتاد، در خصوص آن با چشم پزشک خود مشورت کنید.

اگر مدت زیادی پس از متوقف کردن مصرف قرص، باردار نشدید، حتما پزشک را مطلع کنید.

این دارو نمی بایست در طول دوران بارداری استفاده شود، اگر باردار هستید (و یا احتمال بارداری می دهید) فورا پزشک را در جریان بگذارید.

این دارو ممکن است وارد شیر مادر شود، که ممکن است کیفیت شیر مادر را تحت تاثیر قرار داده و به نوزاد آسیب برساند. در خصوص مصرف این دارو در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.


منبع: darmanvadaro

اپیدیدیمیت، بیماری مردانه کمتر شناخته شده


اپیدیدیم یک مجرای بلند و در هم پیچیده است که در بالا و پشت هر بیضه قرار دارد. این مجرا وظیفه ی جمع آوری و ذخیره اسپرم های بالغ ساخته شده توسط بیضه ها را قبل از انزال بر عهده دارد. به التهاب و عفونت اپیدیدیم، اپیدیدیمیت گفته می شود.

علل اپیدیدیمیت چه چیزهایی هستند؟
علل اپیدیدیمیت بسته به سن و رفتار افراد متفاوت است. در کودکان معمولا همراه با عفونت دستگاه ادراری بروز می کند. در مردان جوان بالغ، اغلب به علت ابتلا به بیماری های مقاربتی به وجود می آید. و در مردان مسن تر، بیشتر موارد به علت بزرگ شدن غده پروستات ایجاد می شود. عفونت های باکتریایی ممکن است از طریق ناحیه مقعد و یا طی یک فرایند اورولوژیکی پخش شده و موجب بروز اپیدیدیمیت شوند. همچنین آسیب دیدن ناحیه کشاله ران نیز می تواند اپیدیدیمیت را به وجود بیاورد.


علائم اپیدیدیمیت چه چیزهایی هستند؟
علائم شایع اپیدیدیمیت عبارتند از:
درد
حساس شدن به لمس
ورم کیسه بیضه که به تدریج بدتر می شود.
سایر علائم اپیدیدیمیت ممکن است شامل موارد زیر باشند:

تب و لرز
تکرر ادرار
درد در هنگام ادرار
ترشحات غیر طبیعی از آلت مردانه
تشخیص اپیدیدیمیت چگونه است؟
اپیدیدیمیت با معاینه فیزیکی و بررسی سوابق پزشکی فرد مبتلا تشخیص داده می شود. ترشحات غیر طبیعی آلت تناسلی را به منظور تشخیص بیماری مقاربتی احتمالی آزمایش می کنند. همچنین آزمایش کامل ادرار نیز به منظور تشخیص عفونت ادراری احتمالی انجام می شود. آزمایش شمارش گلوبول های سفید خون نیز ممکن است انجام شود. همچنین ممکن است برای تشخیص چرخش بیضه ها از بیضه ها سونوگرافی به عمل بیاید (چرخش بیضه ها بسیار خطرناک بوده و ممکن است منجر به از دست دادن یکی از بیضه ها شده و به همین خاطر نیاز به عمل جراحی فوری دارد) به کمک سونوگرافی از عدم وجود تومور نیز مطمئن خواهید شد.

درمان اپیدیدیمیت چگونه است؟
برای درمان اپیدیدیمیت از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود. اقدامات حمایتی مانند استراحت کردن در حالی که باسن در بالاتر از سطح بدن قرار گرفته است و همچنین مصرف دارو های ضد التهابی می توانند به کاهش درد و ناراحتی ناشی از اپیدیدیمیت به شما کمک کند.

چنانچه نسبت به ابتلا به اپیدیدیمیت مشکوک هستید، تا قبل از تشخیص دقیق بیماری شما، از برقراری رابطه جنسی (به علت احتمال ابتلای شما به بیماری های مقاربتی) به شدت پرهیز کنید. همچنین شریک (شرکا) جنسی شما نیز باید به منظور تشخیص بیماری های مقاربتی احتمالی به پزشک مراجعه کنند و آزمایش های لازم را انجام دهند.

منبع: shafajoo

بهترین روش برای پاکسازی روده بصورت کاملا طبیعی

پاکسازی کامل روده ها به طوری که به اصطلاح روده ی شما جارو شود و هیچ اثری از عفونت و علائم بیماری زا نماند با یک راه طبیعی و مصرف انواعی سبزی و میوه های توصیه شده ممکن است.پاکسازی روده بزرگ در طول تاریخ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.


می تواند روند طبیعی سم زدایی در بدن را افزایش دهد و باعث سلامتی گوارش و بهبود کیفیت زندگی شود.هدف کلی از پاکسازی این است که به اندام های گوارشی کمک کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند.در واقع این عمل برای بدن همه افراد، چندان هم لازم و ضروری نیست اما برخی افراد می توانند از انجام آن سود ببرند و برایشان مفید باشد.

درمان های موثر خانگی برای پاکسازی سموم روده:این بخش را با موضوع پاکسازی روده پیش خواهم برد و در آن به بیش از 30 روش طبیعی و خانگی پاکسازی کولون خواهیم پرداخت.

آب سیب:

این یکی از بهترین درمان های طبیعی خانگی برای پاکسازی روده است. می تواند سموم را تجزیه کند و عملکرد روده را منظم نماید.

زنجبیل و سیب:

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه پوست کنده شده
یک عدد سیب خرد شده و دانه های آن
یک فنجان آب هویج تازه
یک عدد اسفناج تازه
یک لیوان آب تصفیه شده
دستورالعمل:تمام موارد بالا را با هم ترکیب کنید، خوب هم بزنید و هر روز بنوشید.

پاکسازی روده با سرکه سیب:مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب
2 قاشق غذاخوری عسل
یک لیوان آب تصفیه شده
دستورالعمل:

عناصر ذکر شده را با هم ترکیب نمایید و سه بار در روز به مدت یک هفته بنوشید. توصیه می شود این مخلوط را بلافاصله بعد از بیدار شدن و قبل از صبحانه استفاده کنید.

ماست برای پاکسازی روده:روزانه یک فنجان ماست برای کمک به جلوگیری از رشد سلولها در روده های بزرگ مصرف کنید. علاوه بر این همانطور که در بخش سلامت نمناک خواهید خواند با توجه به محتویات کلسیم ماست می توانید مشکلات گوارشی مانند مسمومیت یا سوء هاضمه را از بین ببرید.

پاکسازی روده با آب:روزانه 10 تا 12 لیوان آب بسیار ضروری و مفید است و آب برای دفع سموم از بدن به صورت طبیعی ضروری میباشد.

پاکسازی روده به کمک آبلیمو:مواد لازم:

مقداری آب لیمو
مقداری عسل
کمی نمک دریا
دستور العمل:

مواد ذکر شده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و هر روز صبح قبل از صبحانه آن را بنوشید. این روش نه تنها روده هایتان را پاکسازی می کند، بلکه انرژی را افزایش می دهد و سلامت پوستتان را نیز بهبود می بخشد.

احتیاط: این روش فقط در صورتی باید مورد استفاده قرار گیرد، که بر بدن شما عوارض جانبی نداشته باشد. با توجه به اسهال پی در پی که در اثر پاکسازی روده اتفاق می افتد، ممکن است که بدنتان دچار کم آبی شود.

بنابراین در طول این فرآیند باید آب زیادی بنوشید و قبل از استفاده از ملین ها باید با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر بیماری قلبی و کلیوی دارید.

استفاده از آب سبزیجات خام برای پاکسازی روده:برای دوره پاکسازی روده باید به مدت یک الی دو روز از غذاهای پخته شده اجتناب کنید.

به جای مصرف غذاهای جامد، شما باید مقدار زیادی عصاره سبزیجات را چند بار در روز بنوشید. در حقیقت، سبزیجات شامل کلروفیل هستند که می توانند به پاک کردن سموم کمک کنند. علاوه بر این مواد معدنی، ویتامین ها و اسیده ای آمینه به همراه آنزیم های موجود در عصاره سبزیجات می تواند کل بدن شما را به خوبی انرژی و سلامتی حفظ کند.

هم چنین شما می توانید برخی از چای های گیاهی را هم بنوشید. اما به خاطر داشته باشید که نباید از آب میوه درست شده استفاده کنید، چون آن ها آنزیم های موثری که برای بدن شما مفید هستند تا تجزیه شوند و محصولات زائد را حذف کنند را ندارند.

درست کردن آب چغندر، کدو، هویج، اسفناج، کلم پیچ، … در خانه با استفاده از مخلوط کن یا آب میوه گیری مفید است.

ملین نمک دریا برای پاکسازی روده:


روش 1:

دو قاشق چایخوری نمک دریایی تازه و یک لیتر آب تصفیه شده گرم (آب لوله کشی استفاده نکنید چون فلزات سنگین و سموم دارد که هدف سم زدایی شما را شکست خواهند داد)، کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.

هر 5 دقیقه بنوشید. در این صورت، حدود 30 دقیقه بعد به دستشویی خواهید رفت. این روش را برای 1 هفته یا 1 ماه انجام دهید.

روش 2:

پیشنهاد دیگر برای استفاده از نمک دریایی برای سم زدایی این است:

یک لیوان بلند و یک قاشق را آماده کنید. 3 لیوان آب را در یک ماهی تابه بریزید. آب را گرم کنید(جوش نه). آن را در لیوان بریزید و نصف قاشق چایخوری نمک دریایی را به آن ها اضافه کنید و آن ها را به خوبی به هم بزنید. 1.2 فنجان عصاره سیب ارگانیک خالص، دو قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری زنجبیل را به آن لیوان اضافه کنید.

این محلول را با معده خالی صبح ها، قبل از ناهار سبک، و اواسط ظهر بخورید .

غذاهای غنی از فیبر برای پاکسازی روده:غذاهایی که فیبر بالایی دارند، می توانند با از بین بردن سموم مضر، بهبود حرکات روده و مدفوع نرم را ایجاد کنند که به طور طبیعی روده شما را تصفیه می کنند.

این غذاهای غنی از فیبر شامل میوه های تازه مثل گلابی، تمشک، سیب و غیره هستند.

سبزیجات تازه از قبیل نخود، کنگر فرنگی، بروکلی و غیره، غلات، حبوبات، دانه ها، حبوبات و لوبیا. یا می توانید از مکمل های فیبر استفاده کنید.

پاکسازی روده با بذر کتان:در یک لیوان آب ، یک قاشق غذاخوری بذر کتان را بریزید و آن ها را به خوبی به هم بزنید. این مخلوط را 30 دقیقه قبل از صرف صبحانه و 30 دقیقه قبل از خواب بخورید. برای بهره مند شدن از مزایای بیشتر، می توانید آن ها را به ماست، غلات، میوه ها، سالاد سبزیجات و همچنین دیگر غذاهای سالم اضافه کنید.

پاکسازی روده با مصرف سنا:روش 1:یک عدد چای کیسه ای سنا و یا گیاه سنا را خرد کنید. آب را کمی قبل از ریختن روی گیاه بجوشانید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس صافش کنید. روزانه این کار را انجام دهید. یا می توانید آن را در آب سرد به مدت 10 تا 12 ساعت قرار دهید، به اندازه کافی فشارش دهید چون رزین این گیاه ممکن است منجر به درد شکم شود.

روش 2:

مقداری گلاب و مقداری آب کشمش را در یک بطری باهم مخلوط کنید. مایعات را فیلتر کنید و آن ها را در یک بطری بریزید. قبل از گلاب، آب جوشیده را اضافه کنید.

نکته: اگر از درد ورم آپاندیی، اختلالات روده ملتهب مانند آی بی اس، اختلالات کبد یا کلیه، بیماری های کرون و بیماری های مسدودیت روده ای رنج می برید، باید از این روش اجتناب کنید. از این مورد برای کودکان زیر 12 سال یا زنان باردار یا شیرده استفاده نکنید.

پاکسازی روده با فلفل قرمز:نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز، یک قاشق غذاخوری آب لیمو، نصف قاشق چایخوری شیره افرا را با هم مخلوط بکنید و آن ها را به 8 اونس آب گرم اضافه کنید. آن ها را قبل از صبحانه بخورید. به مدت 5 بار در ماه مصرف کنید.

پاکسازی و سم زدایی روده با آلوئه ورا:یک برگ آلوئه ورا تازه را برای گرفتن عصاره اش تهیه کنید. عصاره لیمو را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و آن ها را در یخچال بگذارید و مقداری عسل قبل از نوشیدن چند بار در روز اضافه کنید.

تاثیر سیر در پاکسازی روده ها:سیر را خرد کنید و آن ها را با عسل مخلوط کنید، سپس روزانه آن ها را مصرف کنید، این می تواند التهاب روده را کاهش داده و کولون را تصفیه کند.

رازیانه موثر در پاکسازی روده:شما می توانید برگ های رازیانه را در آب بجوشانید و این مخلوط را 2 تا 3 بار در روز برای از بین بردن مواد زائد اضافی از روده خود مصرف کنید. همچنین می توانید از دانه رازیانه استفاده کنید تا حرارت بدن را کاهش دهید.

پاکسازی روده ها با زیره:شما همچنین می توانید مخلوطی از 1 قاشق چای خوری دانه زیره سبز و یک قاشق چای خوری پودر آسافتیدا را درست کنید و آن ها را به طور منظم مصرف کنید تا سموم را از دستگاه گوارش پاک کنید. این یکی از درمان های خانگی موثر برای پاک سازی روده است.

نقش ریشه شیرین بیان در پاکسازی روده:ریشه شیرین بیان می تواند تولید صفرا و مایعات هاضمه را تحریک کند، التهاب روده را کاهش دهد و زخم را تسکین دهد در حالی که از عملکرد کبد، کلیه ها و مثانه حمایت می کند.

به طور خاص، شیرین بیان می تواند هم کمیت و هم کیفیت مواد محافظ که بخش روده را پوشش می دهد بهبود بخشد، طول عمر سلول روده را افزایش داده و تامین خون را به آستر روده ایتان بهبود بخشد.


پاکسازی روده با دانه چیا:دانه چیا و آب را به صورت نسبت 1:9 مخلوط کنید. مخلوط را به مدت 2 هفته بخورید. این کار را تا زمانی تکرار کنید، که می خواهید پاکسازی روده را اجرا کنید.

روغن ماهی عالی برای پاکسازی روده:روغن ماهی که مملو از اسیدهای چرب امگا 3 است، می تواند سموم را به همراه محصولات زائد از معده خود دفع کند. با افزایش اسیدهای چرب امگا 3 یا خوردن روغن ماهی می توانید از بیماری هایی که منجر به تجمع مواد زائد و سموم در کل بدن شما می شوند، جلوگیری کنید. علاوه بر این می تواند سرگیجه، رخوت، نفخ شکم، تنفس بدبو و اغتشاش را دور کند.

زردآلو فوق العاده برای پاکسازی روده:همانند عصاره آلو، عصاره زردآلو هم به عنوان ملین عمل می کند چون سوربیتول دارد. به همین دلیل است که زردآلو معمولاً برای مقابله با یبوست مفید است. علاوه بر این، این میوه غنی از ویتامین A، C و پتاسیم است. اگر می خواهید روده تان را به طور طبیعی تصفیه کنید، به طور مرتب آب زردآلو بخورید.

آب میوه پرتقال برای پاکسازی روده:بهتر است که عصاره پرتقال تازه را برای اهداف پاک سازی روده انتخاب کنید، بهتر است که طبیعی باشد .

هشدارها در پاکسازی روده:علاوه بر درمان های خانگی فوق الذکر برای پاک سازی روده، باید نکات زیر را برای به دست آوردن سیستم گوارشی سالم بکار ببرید:

برای جلوگیری از کمبود آب، مقدار زیادی آب بنوشید.
روده را زیاد تصفیه نکنید، چون ممکن است منجر به سوء تغذیه، کم خونی، مشکلات قلبی و غیره شود.
فقط در صورتی که واقعاً لازم باشد، اینکار را انجام دهید.
روزه گرفتن می تواند به بهبود بدن شما کمک کند و سموم را ریشه کن کند.
با این حال مطمئن شوید که آب میوه و سبزیجات کافی همراه با آب می نوشید، تا از کمبود آب بدنتان جلوگیری شود.
ورزش کردن به طور مرتب برای بهبود عملکرد روده شما انجام می شود.
خوراکی های مایع مثل چای گیاهی، سوپ، آب میوه و سوپ سبزیجات به جای مواد جامد، روده را تمیز می کنند.
از غذاهای تند، پر کالری و چرب پرهیز کنید.
پیاز، سیر و موز بیشتری بخورید، که می تواند باکتری های مضر و نیز انگل ها را در روده شما بکشد و رشد باکتری های مفید را بهبود بخشد.


منبع: pezeshk

ابهامات واکسن کرونا در دنیا / افزایش ۳ تا ۹ برابری سطح واگیری ویروس


رئیس بخش اپیدمیولوژی و آمار زیستی انستیتو پاستور ایران با اشاره به ابهامات واکسن کرونا در دنیا، تاکید کرد که همچنان باید به زندگی با کرونا عادت کنیم. به گزارش ایسنا، دکتر احسان مصطفوی با اشاره به بیماری کرونا و با بیان اینکه چارچوب روند این بیماری از قاره و منطقه‌ای به قاره و منطقه‌ دیگر متفاوت است، گفت: پاندمی کرونا ویروس تقریبا ۹ ماه است که جامعه‌ جهانی را درگیر کرده است و اگر بخواهیم روند کلی بیماری را در جهان دنبال کنیم، واقعیت این است که روند موارد ابتلا همچنان روند صعودی است و روند موارد مرگ بعد از کاهش مختصری که اتفاق افتاد، همچنان روند صعودی را داراست.


به زندگی با کرونا عادت کنیم

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد همچنان باید عادت کنیم که با کرونا زندگی کنیم؛ اظهار کرد: با پیشرفت‌های پزشکی و تغییر و تحولاتی که اتفاق می‌افتد باید امیدوار بود که ابتلا به بیماری انقدر برایمان جدی نباشد و اگر هم مبتلا به این بیماری شدیم فرمهای شدید بیماری را نگیریم؛ این به معنای آن است که خوشبین باشیم که در آینده هم درمان موثر و هم واکسن موثر برای ویروس کرونا کشف شود.

وی که در یک برنامه‌ی تلویزیونی سخن می گفت، درباره جهش در ویروس کرونا گفت: ذات هر ویروس و عامل عفونی این است که زمانی که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، بستری برای اتفاق جهش‌هایی در آن ایجاد می‌شود؛ بنابراین نفس جهش غیر طبیعی نیست و مهم این است این جهش در کجا اتفاق بیفتد و چقدر تاثیر گذار باشد.

افزایش ۳ تا ۹ برابری سطح واگیری کرونا

این متخصص اپیدمیولوژی افزود: با توجه به مستندات علمی منتشر شده، ویروسی که امروزه در جامعه‌ جهانی در حال گردش است با ویروسی که ۹ ماه قبل از چین به طور رسمی گزارش شده بود، تغییراتی را داشته است و این تغییرات بیشتر به سوی افزایش سطح واگیری ویروس است؛ به طوری که حدود ۳ تا ۹ برابر نسبت به قبل است و افزایش درگیری گروه‌هایی مانند جوانان است که البته فرم‌های خفیف بیماری و حتی فرم‌های بی علامت را می‌گیرند و می‌توانند به افراد بزرگسال و در معرض خطر، بیماری را منتقل کنند.

به گفته‌ مصطفوی، اتفاقی که در جهش‌های ویروس رخ داده است موجب افزایش گسترش ویروس شده است.

چالش مبتلایان بدون علامت کرونا

وی ادامه داد: با یک ویروس به تعبیری خیلی موذی طرف هستیم و هرچقدر مراقبت‌های لازم بهداشتی انجام شود، بالاخره ویروس راه‌های مختلف انتقال را دارد و بحث افراد بی‌علامت بحثی جدی است که پایش آنها را سخت می‌کند و اگر کشوری تصور کند که می‌تواند بعد از رسیدن به مرحله‌ پاکی، همچنان پاک بماند باید خیلی از مناسبات بین‌المللی خود را کنار بگذارد.

این متخصص اپیدمیولوژی افزود: بحثی که از روزهای اول شیوع بیماری کووید۱۹ مطرح بوده این است که تمامی کشورها و سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند و بدانند که تهدید در هر نقطه‌ جهان تهدیدی برای آنها نیز محسوب می‌شود.

رئیس بخش اپیدمیولوژی و آمار زیستی انستیتو پاستور ایران، اظهار کرد: زمانی که با چالشی جدی مثل کرونا ویروس مواجه هستیم، نه تنها ما در ایران بلکه دنیا دنبال وسیله‌ای است که معجزه‌وار بیماری را از بین ببرد و وسیله‌ای که فکر می‌کنیم بتواند این نقش را ایفا کند، واکسن است.

ابهامات واکسن کرونا در دنیا

وی درباره‌ صحبت‌های رئیس انستیتو پاستور ایران درباره‌ تولید واکسن، گفت: از روزهای اول تمام شرکت‌ها و کشورهایی که ادعای تولید واکسن را دارند به طور جدی اولویت اول خود را تولید واکسن کرونا قرار دادند، ولی مسلم است که نمی‌توان با جدیت درباره‌ اینکه این واکسن تولید می‌شود یا خیر، اگر تولید شود چقدر کارایی دارد و چه زمانی در دسترس ما قرار گیرد، صحبت کرد.

آخرین وضعیت تولید واکسن ایرانی کرونا

وی درباره‌ وضعیت تحقیقات تولید واکسن کرونا در کشور اظهار کرد: در حوزه‌ تولید واکسن در دنیا مجموعه‌های مختلف شروع به تحقیقات کردند و تولید واکسن سه فاز مختلف دارد؛ فاز آزمایشگاهی، فاز مطالعات حیوانی و فاز مطالعات انسانی است که در کشور ما مجموعه‌های مختلف سابقه‌ تولید واکسن را دارند و نفس تولید واکسن چیز عجیبی برای مجموعه نیست، ولی بحث تحریم‌ها سرعت آن را تحت الشعاع قرار می دهد. چندین مجموعه داخل کشور این کار را شروع کرده‌اند، فازهای آزمایشگاهی را بعضا با موفقیت طی کرده‌اند و یکی دوتا از مجموعه‌ها به فاز مطالعات حیوانی رسیده‌اند و مراحل آخر آن را طی می‌کنند.

وی افزود: فاز بعدی فاز مطالعات انسانی است که خودش فاز یک و دو و سه دارد و باید توجه داشت که عبور از فاز آزمایشگاهی به حیوانی و از فاز حیوانی به انسانی باعث کاهش شانس موفقیت نیز می‌شود و این تصور غلط است که رسیدن به فاز انسانی داشتن واکسن را دست یافتنی می‌کند.

این متخصص اپیدمیولوژی افزود: مهم این است که کشور ما از راه‌های مختلف تولید واکسن کرونا را طی کرده است و اگر کشوری موفق به تولید واکسن شود انتظار است که در بازه‌ زمانی کوتاه انتقال تکنولوژی انجام شود و در صورت عدم موفقیت تولید واکسن در داخل کشور، به تولید تکنولوژی که سایر کشورها به آن دست یافته‌اند بپردازیم.

کشورهایی که ادعای ساخت واکسن دارند

مصطفوی درباره‌ اخبار ساخت واکسن در سایر کشورها اظهار کرد: هرجایی که ادعای ساخت واکسن را دارد تا زمانی که مستندات خود را در معرض دید سازمان‌های رسمی بین‌المللی قرار ندهد و در راستی آزمایی قرار ندهد باید به دید تردید به آن نگاه کرد؛ یک بحث، بحث ساخت واکسن است، اما مهم‌تر از آن این است که این واکسن ما چندین مولفه‌اش در چه سطحی هستند که از جمله‌ این مولفه‌ها میزان کارایی و اثربخشی واکسن، مدت زمان ایجاد ایمنی و عوارض جانبی واکسن است که باید رسما اعلام و بررسی شوند.

به گفته‌ مصطفوی، اگر فکر کنیم که ادعای ساخت واکسن به این معناست که فردا جامعه‌ جهانی از آن واکسن استفاده می‌کند، خیلی خوشبینانه است و حتما باید سطح چندین مولفه‌ واکسن مورد تایید و صحه گذاری قرار گیرند.

وی افزود: در بحث تکنولوژی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس واقعیت این است که بیشتر از آنچه که به تولید کوتاه مدت موثر خوشبین باشیم، باید به تولید یک داروی موثر در کوتاه مدت برای آن خوشبین باشیم؛ چراکه شاید در کوتاه مدت دارو بتواند برای ما شفا بخش‌تر باشد تا اینکه به دنبال واکسن باشیم. اگرچه فاز قبل تر از درمان، فاز پیشگیری است که قطعا اولویت بالاتری دارد.

به گفته‌ این متخصص اپیدمیولوژی، همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید ادامه پیدا کند مگر اینکه با گذر زمان و شناخت بهتر از ویروس، تغییراتی در آن ایجاد شود و لازم باشد تغییراتی در رعایت پروتکل‌ها اتفاق افتد.

وی در انتها گفت: واقعیت این است که هیچ بیماری حدالقل در ۱۰۰ سال اخیر انقدر توجه جامعه‌ جهانی را به خود جلب نکرده بود و نه تنها جامعه‌ پزشکی بلکه مجموعه‌های مهندسی نیز همگی دست به دست هم دادند و یک هم‌گرایی خوبی اتفاق افتاده است که نتیجه‌ آن را می‌توان پیش‌بینی کرد که ان شاءالله چه در مقوله‌ واکسن و چه در مقوله‌ درمان خیلی زودتر از پیش‌بینی‌هایی که برای بیماری‌های مشابه شده بود، محقق شود و بتوانیم با موفقیت‌هایی که حاصل می‌شود، حالت موجود که به تعبیری خسته کننده برای مردم است را نجات دهیم.


منبع: isna

علل بوجود آمدن غبغب و روش های درمان آن

از بین بردن غبغب

داشتن غبغب بسیار ناخوشایند است و منجر به بد جلوه دادن چهره ی شما خواهد شد. ساخت چربی در این قسمت بدن میتواند حاکی از این باشد که شما مستعد ابتلا به بیماری های قلبی می باشید؛ نه تنها فقط افراد چاق غبغب دارند بلکه اگر در قسمت فک ماهیچه هایتان آویخته شده و شل باشند شما هم میتوانید دچار غبغب شوید و این در نهایت منجر به از دست دادن شکل صورت خواهد شد این مسئله معمولا بعد از گذر از سن خاصی اتفاق میافتد اما بهتر است همیشه در این مورد محتاط بود، به همین دلیل هم اکنون چند نمونه از موثرترین ورزش ها را برای کاهش غبغب را در این مقاله مشاهده خواهید کرد ؛ تنها با صرف چند دقیقه در هر روز ، میتوان عضلات گردن و فک را تقویت و شاهد کاهش غبغب بود خبر خوب این که تمرین ها نسبتا آسان هستند و بنابر این شما میتوانید آن ها را در هر زمان و در خانه انجام دهید.

علت به وجود آمدن غبغب چیست؟
دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود غبغب بیاورید. علت عمده آن بالا رفتن بیش از حد وزن و داشتن سبک زندگی ساکن و غیرفعال است. اما با بالا رفتن سن هم، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی می‌شود. همچنین عضلاتی که به طور مرتب فعالیت نداشته باشند، شل می‌شوند، و عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن امتداد دارد نیز ازجمله این عضلات است. علاوه بر این، کم کردن میزان قابل‌توجهی وزن هم موجب شل‌ شدن پوست اطراف ناحیه گردن می‌شوند (که البته راه‌هایی برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن وجود دارد).

تمرینات روزانه غبغب، عضله پلاتیسما و همچنین عضلات دیگر آن ناحیه را سفت‌تر می‌کند. بعد از این برای مدتی این تمرینات را انجام دادید، این عضلات سفت شده و زمان کمتری برای حفظ آن نیاز خواهید داشت زیرا حفظ عضله بسیار راحت‌تر از ساختن آن است.

درمان غبغب

هایفوهایفوتراپی
هایفوهایفوتراپی (HIFU) یکی از بهترین و موثرترین روش های درمان غبغب بدون جراحی است که دوران بهبود کوتاهی نیز دارد. هایفوتراپی بر اصل عبور دادن پرتوهای مافوق صوت متمرکز و با شدت بالا از پوست به شیوه‌ای کنترل شده مبتنی است. هایفو آسیبی کنترل شده را به لایه‌های داخلی عمقی‌تر پوست وارد می‌کند. بافت‌های شل و افتاده در واکنش به این آسیب‌دیدگی و در اثر متلاشی شدن لایه چربی زیرپوستی سفت و منقبض می‌شوند. این نوع آسیب کنترل شده و تجزیه شدن همزمان چربی زیرپوستی باعث تولید کلاژن جدید می‌شود. هایفوتراپی علاوه براین که غبغب را کوچک می‌کند، به دلیل تحریک تولید کلاژن جدید باعث جوانسازی صورت نیز می‌شود. هایفو درمانی بسیار ایمن و با دوران بهبود بسیار کوتاه است که کوچکترین آسیبی به لایه‌های فوقانی درم و اپیدرم وارد نمی‌کند. یک جلسه هایفوتراپی بسته به ناحیه تحت درمان ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. یک جلسه درمان برای از بین بردن غبغب کافی است و پس از آن نیازی به استراحت کردن نیست.

ایمنی هایفو
ازآنجایی که هایفوتراپی برای از بین بردن غبغب آسیب‌هایی کنترل شده را با عبور دادن پرتوهای متمرکز اولتراسوند وارد می‌کند، درمانی بسیار ایمن محسوب می‌شود.

ماندگاری نتایج هایفو
ازآنجایی که هایفو بر تغییر شکل و سفت کردن بافت‌ها مبتنی است، نتایج نهایی آن پس از گذشت یک تا دو ماه مشخص می‌شود. یک جلسه هایفوتراپی کافی است تا نتایجی با ماندگاری یک تا یک و نیم سال به دست آید. اگر بیمار از پوست خود مراقبت کند، رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالمی داشته باشد، نتایج ماندگارتر نیز خواهد شد.

مزوتراپی
در مزوتراپی چندین تزریق ساده برای از بین بردن ناحیه‌های موضعی کوچک چربی انجام می‌شود. فرایند متلاشی کردن چربی در اصطلاح لیپولیز نامیده می‌شود. متخصص محلولی را مستقیماً در لایه‌های چربی و بافت پیوندی تزریق می‌کند. این تزریق برای برداشتن غبغب بدون درد است، با این حال برخی بیماران ترجیح می‌دهند که قبل از تزریق از کرم بی‌حسی موضعی استفاده کنند. داروی تزریقی واکنشی شیمیایی را در بدن ایجاد می‌کند که در کنار فیزیولوژی بدن به سخت شدن دیواره سلول‌های چربی و از بین رفتن ناحیه‌های موضعی چربی منجر می‌شود. نتیجه مزوتراپی سه هفته پس از درمان مشخص می‌شود. چند جلسه درمان در فواصل چهار تا شش هفته‌ای انجام می‌شود تا نتیجه‌ای رضایت‌بخش به دست آید.

اولتراسوند کویتیشن
اولتراسوند کویتیشن روش غیرجراحی ملایم و جدیدی است که به منظور از بین بردن چربی اضافی در ناحیه‌های معینی از بدن انجام می‌شود. کویتیشن یکی از ایمن‌ترین روش‌های رفع غبغب است. طول موج مافوق صوت به سرعت گسترش می‌یابد و دیواره غشاء سلول‌های چربی را مرتعش و منقبض می‌کند؛ در نتیجه حباب هوای کوچکی داخل سلول ایجاد می‌شود. سپس حباب هوا دیواره سلولی را منفجر می‌کند و به این ترتیب تری گلیسیرید داخل سلول در مایع میان سلولی اطراف آزاد می‌شود. کویتیشن فقط و فقط بر سلول‌های چربی اثر می‌گذارد که ضعیف‌تر از دیگر سلول‌ها هستند و کوچکترین آسیبی به بافت‌های اطراف وارد نمی‌کند. تری گلیسیرید به گلیکول و اسیدهای چربی تبدیل می‌شود، گلیکول وارد جریان خون می‌شود و به عنوان منبع انرژی مصرف می‌شود. سیستم لنفاوی نیز اسیدهای چرب را جذب و برای استفاده یا دفع به کبد منتقل می‌کند.

رادیوفرکانسی
در رادیوفرکانسی (آر اف) ناحیه‌های چربی موضعی مانند غبغب با تابش انرژی گرم می‌شود. سلول‌های چربی مورد نظر پس از جذب گرما در فرایندی موسوم به آپوپتوز یا خودمرگی از بین می‌رود. سپس این مواد توسط سیستم لنفاوی جذب، در کبد فراوری و در نهایت به صورت ادرار از بدن دفع می‌شود. از آنجایی که سلول‌های چربی دفع می‌شود، اثر لاغری موضعی دائمی خواهد بود. اکثر بیماران در طول درمان حس می‌کنند که گویی پد گرم کننده بزرگی روی ناحیه درمان قرار داده شده است. اگر چه پوست گرم و صورتی می‌شود، اما رادیوفرکوئنسی (RF) به هیچ وجه دردناک نیست. نتایج نهایی معمولاً یک تا دو ماه پس از آخرین جلسه درمان مشاهده می‌شود.

کیبلا
کیبلا اسید دئوکسی کولیک یعنی ماده‌ی جذب کننده چربی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. زمانی که کیبلا در چربی زیرپوستی تزریق می‌شود، باعث تخریب سلول‌های چربی می‌شود. پس از آن واکنشی التهابی شروع می‌شود و بدن در نهایت مواد زائد را دفع می‌کند. سلول‌های چربی متلاشی شده دیگر مانند سابق انباشته یا ذخیره نمی‌شود.
متخصص محلول کیبلا را با سوزنی بسیار ظریف در چربی اضافی زیر چانه تزریق می‌کند. البته ناحیه‌های درمان قبل از تزریق بی‌حس می‌شود تا بیمار کاملاً راحت باشد. تزریق کیبلا بسته به تعداد تزریق‌های لازم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. در اکثر موارد لازم است که دو تا چهار جلسه درمان با کیبلا انجام شود تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. کیبلا دارویی بسیار موثر برای بیمارانی است که از داشتن غبغب ناراحت هستند. البته تزریق کیبلا در صورت ابتلا به عارضه‌های شل کننده و کاهش دهنده خاصیت ارتجاعی پوست توصیه نمی‌شود.

چگونه می توان غبغب را درمان کرد:
یکی از ساده و موثرترین روش های پیشگیری و حتی درمان غبغب، تقویت عضلات صورت و گردن است که در زیر تمرینات ورزشی مربوط به تقویت این عضلات را برای شما می نویسم:

حرکت دورانی زبان
در یک مکان راحت بنشینید و کمرتان را صاف کنید. دهانتان بسته باشد ، سپس زبانتان را در اطراف سقف دهان بچرخانید ، سعی کنید در روز سه بارر تکرار شود. کمرتان را صاف کنید در حالیکه شانه هایتان پایین هستند سر خود را به طور کامل به عقب برگردانید، تا زمانی که به سقف نگاه کنید، سپس زبان تان را به سقف دهان فشار دهید و درحالیکه این حرکات را انجام میدهید باید سر را به قفسه ی سینه بزنید و فشار آوردن به سقف دهان را متوقف نکنید در هنگام انجام این تمرین متمرکز شوید و زبانتان را آرام به موقعیت اول بازگردانید این کار را حداقل 20 بار در روز تکرار کنید.

اخم کردن
انجام این ورزش در هر دو حالت ایستاده و نشسته امکان پذیر است ؛ کاری را انجام دهید که با آن راحتید و اذیت نمیشوید ؛ لب پایینی تان را تا جای ممکن از دهانتان بیرون بیاورید، درست مثل نوزادان هنگامی که میخواهند شروع به گریه کنند و هنگامی که اخم میکنید عضلات گرنتان را راست نگه دارید و سرتان را جوری خم کنید که چانه با قفسه ی سینه برخورد کند، در هنگام ورزش همیشه کمر و شانه هایتان را در حالت راست و صاف قرار دهید ؛ وقتی چانه با قفسه ی سینه برخورد کرد ، به پوزیشن اولیه بازگردید و استراحت کنید و سپس تکرار مجدد برای حداقل 15 بار در روز.

حرکت O
کمرتان را صاف و شانه هایتان را پایین نگه دارید سپس گردن را به عقب کج کنید، با لب هایتان شکل حرف" او" درست کنید ،این حرکات رادرحالیکه گردن و کمر صاف هستند به مدت 20 تا 25 ثانیه انجام دهید و بعد به پوزیشن اول برگردید، این حرکت را حداقل 10 بار تکرار کنید.

گردش چرخشی چانه
این حرکت را نیز میتوان در هر دو حالت نشسته یا ایستاده انجام داد ؛ نکته مهم این است که کمر باید باید تا حد ممکن صاف باشد ، سپس چانه را به یکی از شانه ها بزنید و این کار را دوباره با شانه ی دیگر انجام دهید ، چانه تا وقتی که به شانه ی دیگر برسد باید حرکت نیم دایره ای را بکنید ؛ اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام این تمارین شانه هایتان پایین هستند. باید 10 بار انجام دهید ؛ برای انجام این ورزش باید صاف بایستیدو دست کنارتان مستقیم و در امتداد بدن قرار گرفته باشد.

برای انجام این ورزش باید صاف بایستید و دست تان درامتداد شما قرار بگیرد، سپس سرتان را به سمت سقف خم کنید ، لب ها را تا حد ممکن جمع کنید تا جایی که کشش را در عضلات چانه و گردن احساس کنید برای حداقل پنج ثانیه نگه دارید و بعد به پوزیشن اولیه باز گردید، هر روز 15 دفعه انجام شود.

تلفظ حروف صدادار
این ورزش آخر ، بسیار ساده است و در هر زمان میتوان آن را انجام داد؛ در حالیکه کمرتان را صاف نگه داشته اید بایستید، حالا حروف صدادار را به آرامی با دهان باز تلفظ کنید و این کار را تا جای ممکن انجام دهید ؛حروف صدا دار در زبان انگلیسی شمال این حروف می باشند:O –A-E-U-I

تقویت عضله پلاتیسما
همان طور که روی صندلی نشسته اید و کمر و گردنتان صاف است، لب پایین خود را کاملا روی لب بالای خود قراردهید(به حالت لوس کردن) و در این حالت 30 ثانیه بمانید و 10 مرتبه این تمرین را انجام دهید، این تمرین دقیقا قسمتی از عضله پلاتیسما که شل شدن آن باعث ایجاد غبغب می شود را تقویت می کند.

نکته:
تمرینات دیگری نیز برای تقویت عضلات گردن وجود دارند، انجام آن ها برای آقایان بلامانع است اما توصیه می کنم خانم ها حرکات دیگر را انجام ندهند زیرا احتمالا سبب تقویت و رشد عضلات گردن و ایجاد فرم مردانه می گردند.
این تمرینات را به مدت 2 ماه هر روز و بعد از آن هفته ای 3 الی 4 مرتبه انجام دهید.
در مواردی که فرد مسن و یا پوست دچار افتادگی بسیار شدید است بدیهی است که انجام ورزش ها به تنهایی موثر نخواهند بود و احتمالا نیاز به عمل جراحی و زیبایی می باشد.
در ضمن برای کسب نتیجه بهتر می توانید در کنار انجام این تمرینات از کرم های مخصوص گردن و مکمل های غذایی مناسب زیر نظر پزشک متخصص استفاده کنید.

غبغب و چاقی گردن _ تا وقتی وزن کل بدن را پایین نیاورید، هر قدر هم که ورزش‌های مخصوص گردن انجام دهید، نخواهید توانست چربی ناخوشایند این قسمت را از بین ببرید؛‌ مگر آنکه لیپوساکشن کنید و با روش جراحی چربی‌های تجمع یافته در گردن‌ را در بیاورید.

چرا گردنم این قدر چاق شده و غبغب پیدا کرده‌ام؟
از زبان کارشناسان: اولین اقدام در این مورد، اصلاح رژیم غذایی‌ است. اگر عوامل زمینه‌ای دیگر مانند برخی بیماری‌های خاص یا مصرف داروهایی که چاقی از عوارض جانبی آنهاست را کنار بگذاریم، بیشتر افراد چاق به خاطر پرخوری و نادرست غذا خوردن یا حتی نادرست رژیم گرفتن چاق شده‌‌اند و همین افراد بیشتر اوقات غبغب پیدا می‌کنند و علیرغم موفقیت در کاهش وزن کلی، باز هم از این مشکل رنج می‌برند. به همین خاطر داشتن رژیم غذایی مناسب و پیروی منظم از آن، اولین و مهم‌ترین راه برای حل این مشکل است.
چربی اضافی در بدن افراد چاق در همه جای بدن، از جمله گردن، تجمع پیدا می‌کند و حتی اگر درست غذا خورده باشید، تمام تمرین‌های لازم را برای کاهش وزن انجام داده باشید و در نهایت به اندام دلخواه رسیده باشید، باز هم در برخورد اول این گردن چاق و غبغب بزرگ است که نگاه‌های افراد را متوجه آن می‌کند و اندام زیبا و هیکل متناسب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آیا اگر تغذیه‌ام سالم و علمی باشد، می‌توانم این مشکل را راحت‌تر حل کنم؟
بله البته، پیروی مستمر و مرتب از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی که بدون اضافه کردن وزن همه نیازهای غذایی بدن‌ را تامین کند، قطعا به شما کمک خواهد کرد. خوردن ماهی، مرغ، لوبیا، مغز‌ها، انواع میوه‌ها و سبزی‌ها و غلات کامل، متابولیسم بدن را تسریع می‌کند و باعث می‌شود که چربی بدن‌ راحت‌تر بسوزد.
همچنین، به حجم غذایی که می‌خورید دقت کنید. بهتر و علمی‌تر این است به جای اینکه به خود‌ فشار آورید و در روز فقط دو وعده غذا بخورید، طی روز پنج یا شش وعده غذای سبک‌تر و با حجم کمتر میل کنید.

چه کار کنم تا همزمان با لاغر شدن، غبغب زشتم را هم ناپدید کنم؟
در درجه اول باید از غذاهای شیرین پرهیز کنید؛ چون بسیار پر‌کالری هستند. اگر به بدن‌ کالری اضافی تحمیل کنید، آن را به چربی تبدیل خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین اصولی که افراد چاق برای لاغر شدن باید به آن توجه کنند این است که از خوردن خوراکی‌های شیرین بپرهیزند. بدیهی است در غیر این صورت نباید انتظار داشته باشید که لاغر شوید و اگر فکر می‌کنید با ادامه این روند گردنتان هم لاغر می‌شود و از شر چربی‌های اضافی زیر چانه‌ خلاص خواهید شد، سخت در اشتباه هستید.


چه غذاهایی را باید از رژیم غذایی‌ حذف یا مصرف آنها را محدود کنم؟
شیرینی‌ها
باید لذت خوراکی‌های بسیار شیرین را فراموش کنید و جلوی خودتان را بگیرید. چیزهایی مانند انواع شکلات، کیک، دسر‌های شیرین، بستنی و مربا، آب نبات و نان‌ شیرینی‌ها از مضر‌ترین خوراکی‌هایی هستند که نه اجازه می‌دهند کل بدنتان لاغر شود و نه غبغب‌ از بین برود. سعی کنید اصلا سراغ این خوراکی‌ها نروید یا حداقل به مقدار بسیار کم از آنها بخورید.

چربی‌های اشباع
جدا از مصرف غذاهای شیرین اجتناب نمایید و تا حد امکان آنها را از فهرست غذایی خود حذف کنید. غذاهایی که دارای چربی‌های اشباع هستند نیز چنین وضعیتی دارند و اگر مصرف آنها را ادامه دهید و به گمان خودتان همچنان روی رژیم باشید، نتیجه‌ای نخواهید گرفت و شاید اوضاع به مراتب بدتر هم بشود.
غذاهای سرخ‌شده، هله هوله‌هایی مانند چیپس سیب زمینی، کره و بیسکویت‌های شور و کرم‌دار را کنار بگذارید و مصرف غذاهایی مثل پنیر و تخم مرغ را هم که دارای چنین چربی‌هایی هستند، ولی نمی‌توانید به طور کلی آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، محدود نمایید.
البته در این مورد هم مانند هر عارضه‌ای خود‌درمانی ممنوع است و برای لاغر شدن، حذف یا محدود کردن مصرف هر ماده غذایی بنا به شرایط جسمی هر فرد فرق می‌کند و باید با پزشک متخصص و کارشناس تغذیه مشورت کرد. نکات اشاره شده در این برداشت آزاد در حالت کلی هستند و ممکن است برای کسانی که به هر دلیل شرایط ویژه جسمی یا روانی دارند، کمک‌کننده نباشند.


چه غذاهایی بخورم تا گردن چاق و چین‌های اضافی زیر چانه‌ام زودتر از بین بروند؟
بهترین گزینه برای چنین افرادی خوردن غذاهای پر فیبر است. این تقریبا در مورد همه رژیم‌های لاغری، از جمله لاغری موضعی صدق می‌کند. در واقع، میزان چربی اشباع در این خوراکی‌ها بسیار اندک است و همین به سوزاندن چربی بدن کمک می‌کند.
به طور کلی همه سبزی‌ها و میوه‌ها حاوی فیبر هستند که مهم‌ترین آنها شامل کلم بروکلی، کلم بروکسل و نخود فرنگی، میوه‌هایی چون سیب، موز و پرتقال، برنج قهوه‌ای، نان‌های سبوسدار (پخته‌شده با آرد گندم کامل)، بادام و بلغور جو است.


منبع: alodoctor

روش های فوری برای درمان و تسکین دندان درد

وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

دندان درد می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که اصلی ترین آن شامل:
التهاب مغز دندان
پوسیدگی دندان
سکته ی قلبی
دندان قروچه (فشردن یا ساییدن دندا ن ها بر هم)
فرسودگی مینای دندان
التهاب لثه
نشانگان مفصل گیجگاهی فکی
فشار سینوس ها
درد قفسه سینه

علت های اصلی دندان درد
درمان های خانگی برای تسکین فوری دندان درد
و اما نسخه های گیاهی ، خانگی و طب سنتی برای درمان و تسکین فوری دندان درد

پودر فلفل قرمز و زنجبیل برای درمان درد دندان
زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند و هرکدام از این دو ادویه را به تنهایی می توانید برای درمان دندان درد استفاده کنید ولی برای نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید به این روش که :

میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک مخلوط با غلظت سس آماده کنید ، سپس توپ کوچکی از پنبه آماده کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید ؛ حالا آن را درست روی دندان تان بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید ؛ پنبه آغشته به سس را جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند قرار دهید.

روغن میخک نسخه فوری درمان دندان درد
دو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد، پشت دندان تان قرار دهید.

روش دیگر استفاده از میخک برای دندان درد جویدن آن است به این روش که :یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

بهترین درمان های فوری دندان درد
دم کرده نعناع برای تسکین دندان درد
برای تسکین فوری دندان درد یک قاشق چای خوری نعنا خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و 20 دقیقه زمان بدهید تا خوب دم بکشد وقتی که دمنوش تان خنک شد، آن را در دهانتان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

چای نعناع برای درمان فوری دندان درد
یک قاشق چایخوری نعناع را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت بیست دقیقه دم کنید. بعد از اینکه چای سرد شد آن را در دهان تان بگردانید، می توانید آن را قورت بدهید یا بیرون بریزید.

درمان فوری دندان درد با چای نعناع
روغن کاری دندان درد دار :
شما نیاز به یک یا دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل،آب گرم،مسواک و خمیر دندان دارید. شما باید به مدت 20 دقیقه آن را در دهان خود نگهداریدو سپس آن را قورت ندهید و همچنین میتوانید آن را با استفاده از مسواک استفاده کنید ، میتوانید این کار را دو بار در روز انجام دهید.

درمان فوری دندان درد با صمغ مر
روشی تقریبا نه چندان شناخته شده که برای انجام آن باید :یک قاشق چای خوری از پودر مر را در داخل فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و صبر کنید تا محلول تان خنک شود. سپس برای استفاده هر بار یک قاشق چای خوری از این دارو را داخل یک فنجان آب بریزید و 5 تا 6 بار در روز غرغره این محلول را ادامه دهید تا دندان درد شما به کل از بین برود.

آب نمک برای درمان سریع دندان درد
برای درست کردن آب نمک با هدف درمان سریع دندان درد یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و بگذارید سرد شود. مقدار کمی آب نمک یا محلول نمکی را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بگردانید ، این همان نسخه ای است که بارها مادربزرگ هایتان هنگام دندان درد به شما پیشنهاد داده اند.

درمان سریع دندان درد با آب و نمک
استفاده از یخ و طب فشاری برای درمان فوری دندان درد
یک نسخه قدیمی می گوید اگر دست تان را با یخ ماساژ دهید، درد دندان تان آرام می شود.براساس گفته ی قدیمی ها زمانیکه یخ را بین انگشت سبابه و شست می گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می فرستند و پیغام آرام شدن درد هم به دندان شما می رسد.

یخ برای تسکین درد دندان
برای آنکه به عنوان مسکن سریع تا رسیدن به دندان پزشک از یخ استفاده کنید باید :چند قالب یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید، پارچه نازکی را روی کیسه بپیچید و برای بی حس شدن دندان تان، 15 دقیقه آن را روی قسمتی از صورت خود که دندان دردناک در محدوده آن قرار دارد، بگذارید.

یخ برای تسکین درد دندان
تسکین فوری دندان درد با سیر
برای تسکین دندان درد با سیر 2 روش پیشنهاد می کنیم :

اول اینکه می توانید یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار بدهید ؛ راه دوم این است که یکی دو حبه سیر را بجوید این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

هشدار :استفاده از سیر مانند تمام روش های دیگر این مقاله موقتی است. علاوه بر اینکه زمانی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشد (برای مثال ناشی از آنژین یا نشانگان مفصل گیجگاهی فکی) سیر نمی تواند درد را حتی به طور موقت کاهش بدهد.

سیر مناسب برای درمان فوری دندان درد
درمان فوری دندان درد با عصاره وانیل :
دو یا سه قطره وانیل را بر روی گوش پاک کن یا یک تکه پنبه بریزید و به صورت مستقیم بر روی محل آسیب دیده قرار دهید ، و شما میتوانید از آن هر تعدادی که لازم است استفاده کنید.

چای سیاه برای کاهش درد دندان
چای سیاه پررنگ هم به دلیل دارا بودن تانین که ماده ای قابض است با کاهش التهاب می تواند به کاهش درد دندان کمک کند ؛ یک چای کیسه ای را خیس کنید و روی ناحیه درد قرار دهید و یا اینکه چای سیاه گسی را درست کنید و بعد از خنک شدن، آن را چند بار در دهان تان غرغره کنید.

منبع: drweb

خواص گردو

طبیعت گرم وخشک دارد.
گردو میوه مغزدار باارزشی است ویتامین B موجوددرآن کاهش دهنده استرس است که درشادابی وحفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد.
گردو باعث می شود روده ها کار دفع را راحتر انجام دهند.مصرف گردودر رشد
فیزیکی کودکان بسیار مفید است.


مصرف روزانه ۲ عدد گردومی تواند تاثیر
زیادی در تسکین ودرمان رفلاکس معده داشته باشد.
مصرف گردو جلوگیری می کند از فراموشی والزایمر ولخته شدن خون
گردورا با انجیروموز بخورید مقوی حواس ومغز است.

منبع: doctorbashi

12345678
last