چگونه ترک لب را به راحتی درمان کنیم

سه شنبه 2 مهر 1398
19:49
salamat

چگونه ترک لب را به راحتی درمان کنیم

شما ممکن است فکر کنید که ترک خوردن لب ها حالتی است که تنها در فصل زمستان اتفاق می افتد. در حالی که در صورت عدم مراقبت و درمان، لب ها ممکن است، در هر موقع از سال دچار ترک، زخم و پوسته پوسته شدن گردند. لب ها فاقد غدد تولید کننده چربی هستند و تقریبا همیشه در معرض عناصر محیطی قرار دارند. بنابراین باید بدانیم که مراقبت از لب ها همیشه ضروری خواهد بود.

1- برای مراقبت از لب های خود چه اقداماتی می توانید انجام دهید؟

از بالم لب استفاده کنید: یک بالم لب خوب از پوست ظریف لب های شما در مقابل عناصر محیطی محافظت می کند. بالمی را انتخاب کنید که حاوی مقدار زیادی نرم کننده باشد. ترکیبات بالم را برای داشتن پترولاتوم که رطوبت را تامین می کند و دایمتیکون که موجب ترمیم ترک ها و شکاف ها در لب های خشک می شود، چک کنید. پماد های لب نیز انتخاب های مناسبی هستند.
استفاده سریع و مداوم از محافظ لب: قبل از استفاده از مواد آرایشی بر روی لب، از بالم یا پماد لب استفاده کنید. برای محافظت بیشتر از لب ها، به طور مرتب از ترکیبات محافظ لب استفاده کنید. برای راحتی در استفاده از پماد لب، می توانید یک تیوب را در منزل، محل کار و یا ماشین خود داشته باشید.
محافظت از لب ها در محیط خارج از خانه: همان طور که دست ها و پاهای خود را زمانی که دمای هوا پایین است می پوشانید، لب های خود را نیز از هوای سرد محافظت کنید. زمانی که در هوای سرد به بیرون از خانه می روید از یک شال یا ماسک برای پوشاندن لب ها و دهان خود استفاده کنید. بالم لب مناسبی را برای حفاظت از خورشید در تمام طول سال انتخاب کنید.


2- فاکتور های داخلی و خارجی می توانند موجب خشکی لب های شما شوند. برای مرطوب نگه داشتن لب ها چه می کنید؟

آب بنوشید: نوشیدن آب فراوان می تواند با دهیدراتاسیون و در نتیجه ترک خوردن لب ها پیشگیری کند.
از یک دستگاه مرطوب کننده خانگی استفاده کنید: این دستگاه رطوبت لب ها و به طور کلی پوست شما را تامین می کند. داشتن این دستگاه در خانه و محل کار خصوصا در فصل زمستان بسیار مناسب خواهد بود. آن را در شب برای بازیابی پوست خود در حالی که خواب هستید، استفاده کنید.
لب های خود را با زبان مرطوب نکنید: در حالی که این کار بسیاری از اوقات ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، حرکت دادن زبان بر روی لب ها عملکرد مناسبی برای مرطوب نگه داشتن آن ها نخواهد بود. در حالی که بزاق موجود روی لب ها خشک می شود، رطوبت بیشتری از پوست شما می گیرد. به جای این کار شما می توانید از بالم لب برای تامین رطوبت آن ها استفاده کنید.

اقداماتی برای درمان ترک لب ها:

لب پوسته پوسته شده خود را گاز نگیرید: پوست روی لب های شما بسیار نازک و ظریف است. دستکاری و کندن این پوست موجب خونریزی و آسیب به آن می شود، بهبودی را کند می کند و موجب تحریک پذیری بیشتر می گردد.
پوسته ها را جدا نکنید: جدا کردن پوسته ها در ترک لب ها، موجب آسیب بیشتر به لب ها می گردد. در عوض می توانید از مقدار زیادی بالم یا پماد لب استفاده کنید و دستگاه مرطوب کننده را به راه بیاندازید.

وضعیت لب های خود را در نظر بگیرید: برخی درمان ها برای ترک لب ها، ممکن است وضعیت را تشدید کنند. مواد موثره ای مانند اوکالیپتوس، منتول و کافور می توانند موجب خشکی لب ها و تحریک آن ها شوند. از تماس با این مواد خودداری کنید، خصوصا اگر پوست شما خشک است. اگر شما به روغن ها و مرطوب کننده های گیاهی مانند موم زنبور عسل، روغن درخت قلم، روغن کرچک و روغن سویا حساسیت دارید، می توانید از محصولات ژلی با پایه پترولم استفاده کنید.


به متخصص پوست مراجعه کنید: اگر مشکل شما در ترک خوردگی لب ها ادامه دار شد، به متخصص پوست مراجعه کنید. ترک لب ها که علی رغم استفاده از بالم لب، بهبود نمی یابد می تواند نشانه ای از یک عفونت و یا یک مشکل جدی تر مانند سرطان یا شرایط پیش سرطان به نام اکتینیت چیلیتیس باشد.

آب سرد
دمای پایین باعث ترک بردن رگ ها، کاهش جریان خون و اکسیژنیشن می شود. پوست لب، نازک است بنابراین، رگ های خونی آن در مسیر سطح، بسته شده و تحت تاثیر شرایط ثانویه هوای سرد قرار می گیرند. هنگامی که لب ها در معرض هوای خیلی سرد قرار بگیرند، رنگ صورتی و سالم خود را از دست داده و ممکن است به دلیل اینکه رگ های خونی چنان ترک می برند که نمی توانند به گونه مناسب، اکسیژن را به پوست برسانند، به رنگ آبی درآیند

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا با خواص ضد التهابی و درمانی، می تواند ترک شدید لب ها را درمان کرده و درد مربوط به ترک لب را به آسانی تسکین دهد. به طور سنتی، مردم از این گیاه به عنوان داروی گیاهی استفاده می کنند. آلوئه ورا یک درمان چند منظوره برای پوست و همچنین یک مرطوب کننده موثر است. علی رغم اینکه ممکن است آلوئه ورا طعمی ناخوشایندی داشته باشد، اما هنوز هم یک درمان خانگی موثر برای ترک لب است.

منبع: درمان سرا


[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگی مفید برای سلامت و نشاط پایدار خانواده ها... است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]