بهترین روش پیشگیری بعد از زایمان

شنبه 6 مهر 1398
20:11
salamat

بهترین روش پیشگیری بعد از زایمان

امروزه روش های زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد. برخی از آن ها نیاز به عمل داشته و برخی دیگر با خوردن قرص یا زدن آمپول از بارداری جلوگیری می کنند. شما می توانید با مراجعه به پزشک متخصص اجازه استفاده از هریک از روش ها را بگیرید. کاندوم از روش های تضمینی برای پیشگیری بارداری است که می تواند از انتقال بیماری در هنگام رابطه جنسی نیز جلوگیری کند. در اینجا به تعدادی از روش های پیشگیری بارداری اشاره خواهیم کرد.


پیشگیری از بارداری ناخواسته با استفاده از کاندوم
جلوگیری از بارداری با استفاده از کاندوم از روش های تضمینی، مطمئن و سالم می باشد. کاندوم علاوه بر جلوگیری از بارداری ناخواسته به صورت ۱۰۰ درصد از انتقال بیماری عفونی در هنگام رابطه جنسی بین زوجین نیز جلوگیری می کند. فقط در هنگام استفاده از کاندوم باید دقت داشته باشید تا کاندوم آسیب نبیند و به طور سالم تا انتهای رابطه جنسی باقی بماند. عفونت های شدیدی ناشی از رابطه جنسی در صورت عدم استفاده از کاندوم برای طرفین ایجاد می شود. کاندوم از دید بسیاری از افراد قابل اعتماد ترین و بهترین روش پیشگیری می باشد.

استفاده از روش های هورمونی و عوارض آن
از روش های رایج و پر طرفدار در بین مردم استفاده از قرص ها و آمپول های هورمونی می باشد که باعث جلوگیری از بارداری می شوند. در این روش هورمون های خاصی از طریق تزریق مستقیم یا قرص وارد بدن فرد شده و باعث متوقف کردن تولید هورمون های جنسی بدن می شود که البته این موضوع فقط برای چند هفته صادق است. این روش ممکن است در بلند مدت عوارض جانبی برای بدن مرد یا زن استفاده کننده از این محصولات داشته باشد. در صورت داشتن سابقه بیماری خاص حتما قبل از استفاده از این هورمون ها با پزشک معالج خود مشورت کنید. آمپول های ضد بارداری به نظر نسبت به قرص های ضد بارداری عوارض کمتری دارند. البته در انتخاب روش پیشگیری از بارداری ناخواسته باید با توجه به شرایط فیزیکی تصمیم گرفته شود. انتخاب هورمون مناسب باید با مشورت پزشک متخصص انجام شود. امروزه استفاده از هریک از روش های جلوگیری از بارداری ناخواسته دارای معایب و مزایای خاصی می باشد که متناسب با شرایط باید در انتخاب هر یک نهایت دقت را به خرج داد. دو مورد از هورمون های رایج در قرص های بارداری عبارتند از:

پیشگیری از بارداری

پیشگیری با استفاده از هورمون استروژن
قرص های ضد بارداری قدیمی دارای هورمون استروژن بودند که این هورمون با ترکیب مواد دیگر باعث جلوگیری از بارداری می شود. برخی از قرص های ضد بارداری شامل این هورمون به دلیل عوارض جانبی زیاد به ندرت تجویز می شوند. عوارضی چون سرطان سینه، سرطان دیواره رحم و بیماری های قلبی از جمله بیماری های است که احتمال ابتلا به آن ها را پس از مصرف هورمون بالا می رود.

پیشگیری با استفاده از هورمون پروژسترون
و هورمون پروژسترون یکی دیگر از هورمون های رایج استفاده شده در قرص ضد بارداری است. با توجه به آخرین تحقیقات قرص های شامل این هورمون عوارض و اثرات جانبی به مراتب کمتری نسبت به هورمون استروژنی و آندروژنی دارند.

البته روش های طبیعی دیگری برای کنترل انزال مردان و استفاده از کاندوم زنانه نیز برای پیشگیری وجود دارد که با توجه به احتمال موفقیت کم آن ها توضیحی راجع به شرایط آن داده نشده است.

منبع: atipharmed


[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگی مفید برای سلامت و نشاط پایدار خانواده ها... است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]